Procentuell åldersskillnad

gul_zebra

Trådstartare
Kära buke, backa upp mig lite här!
Åldersskillnad i procent - ökar eller minskar procenten i takt med ökande ålder? Jag vill ha det till att procenten minskar men jag får inte till siffrorna. Är det jag eller den som hävdar motsatsen som är idioten här?

Okej så jag fick höra att jag ställde frågan som en idiot.
Såhär då - jag är 30. Snubbe är 49. 49-åring raggar och jag svarar att vi kan träffas när vår åldersskillnad minskat med 9 år. Han drar till med att vi kan träffas när den minskat med 9% istället.

Och ja, nu sitter en idiot och påstår att procenten aldrig minskar utan ökar i takt med stigande ålder och buke får hemskt gärna bekräfta att det är han som är en idiot och inte jag som alltså hävdar att procenten minskar i takt med stigande ålder.

Okej så jag fick höra att jag ställde frågan som en idiot.
Såhär då - jag är 30. Snubbe är 49. 49-åring raggar och jag svarar att vi kan träffas när vår åldersskillnad minskat med 9 år. Han drar till med att vi kan träffas när den minskat med 9% istället.

Och ja, nu sitter en idiot och påstår att procenten aldrig minskar utan ökar i takt med stigande ålder och buke får hemskt gärna bekräfta att det är han som är en idiot och inte jag som alltså hävdar att procenten minskar i takt med stigande ålder.
åldersskillnaden minskar procentuellt sett
19 år är 38% om man är 50 år och 19% om man är 100 år

Åldersskillnaden i år är konstant. I ditt exempel 19 år, så den kan inte minska med 9 år eftersom det skulle innebära att snubben stannar på 49 år tills du har fyllt 40.
Procentsatsen minskar däremot med stigande ålder.

Åh jag visste väl att det fanns någon som kunde räkna ut :D
Jag kunde tänka så långt som att åldersskillnaden i procent är en annan sak än hur mkt procenten har minskat.
Men sen tog mitt logiska tänkande slut...

Hade aldrig tänkt på att matte kunde vara bra i dejtingsammanhang.:)
Det kanske man skulle skicka till läraren i gymnasie matten som sa att man kommer använda algebra i alla livets situationer. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 415
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
2 265
Senast: JohannaB
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 229
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka