Ms_Antrop
Trådstartare
Sv: Problemhäst, vad göra?
Nej, jag blir inte alls ledsen, jag håller med dej helt och hållet. Vi känner att vi varken orkar eller klarar av den här hästen, så vi har bestämt oss för att vi inte ska ha kvar honom. Sen återstår det att se om vi säljer honom eller hur det nu blir...
Om ni känner att ni inte klarar av att reda ut detta, så sälj hästen.
Sälj till rätt person och håll inte saker hemliga, överdriv hans "problem".
Att ha en sk problemhäst är inte lätt, det tar så mycket mer energi än det är värt, tid, pengar och fara ökar också.
Och i slutändan ska man vara en väldigt engagerad person för att orka med detta.
Kolla efter en duktig tränare, se om denna kan ta emot hästen på träning och be denna att sälja hästen. Dvs om det är det ni vill, vilket jag uppfattar det som att det var när du skrev posten. (Saker kan ju ändras).
Nu ska jag säga något som kan låta elakt, men inte är dte.
Bara för att man äger en häst, och har ägt det en längre tid, betyder inte det att man är den bäst lämpade personen för just den hästen, hur mycket man än älskar hästen.
Vissa människor passar helt enkelt inte ihop med vissa hästar, bara för det betyder det inte att de inte är kunniga, duktiga och med en annan häst skulle kunna komma otroligt långt.
Häst och människa är precis som relationen mellan två människor, kemin ska stämma.
Hoppas jag itne gjorde dig ledsen med den kommentaren.
Nej, jag blir inte alls ledsen, jag håller med dej helt och hållet. Vi känner att vi varken orkar eller klarar av den här hästen, så vi har bestämt oss för att vi inte ska ha kvar honom. Sen återstår det att se om vi säljer honom eller hur det nu blir...