M

malinvz

hej !

Min ena häst har haft problem med sina framben (kotledsinflamation) iallafall så är det väldigt hårt i backen just nu. Tänkte på att linda med back on track vadd stycken under. Men jag är så himla dålig på att linda :crazy: Så att det känns som att jag inte vill chansa, då kanske det gör mer skada än nytta. Vad mer kan man ha för att " stödja" ? självklart ska man undvika att rida där det är hårt, men det är svårt. Tacksam för snabba svar !
 
Sv: Problem !

Jag ska lära mig linda, men jag letar alltså efter ngt allternativ till lindningen ;)
 
Sv: Problem !

Min som är känslig och har haft kotledsinflammationer tidigare har jag nu i samråd med min hovslagare börjat sko med hela gummisulor. Förstår du hur jag menar? Inte som PG-beslag, utan en hel sula som ligger mellan hov och sko. Det går jättebra.
 
Sv: Problem !

Jadu :p

Jag säger nog "hel gummisula" tills vidare, haha.
 
Sv: Problem !

Öva på att linda, det funkar så bra med bot så det är värt att lägga ner det jobbet. Har lindat mitt halvblod bak hela vintern och det har funkat superbra:)
 
Sv: Problem !

Att linda hjälper inte mot stötar från ett hårt underlag.

När det är hårt så får man antingen skritta eller söka upp ridbana eller ridhus med bra underlag.

Sen får du väl köra regndansen o hoppas att det funkar:banana:
 
Sv: Problem !

Hade ute vet. för ett tag sen och skulle göra en besiktning och det vsade sig att hon hade kotledsinflammation höger fram.
Och jag frågade vet om jag skulle lida och då sa hon att man lidar inte vid ledinflammationer.
 
Sv: Problem !

Det stämmer nog. Men han har inte det nu, utan hade det för ungefär ett år sedan
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
995
Senast: Scata
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 879
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 190
Senast: manda
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 168
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp