Problem, någon som vill hjälpa?

J

Julja

Tjo alla!
Igår när jag kom till stallet hittade jag en lapp från min medryttarhästs ägare.
Hon hade skrivitt att hästen var jättetjock i benen och undrade om jag riditt på något hårt underlag dan innan.
Jag vet att jag inte riditt på något hårt underlag eller gjort något konstigt.

Hon har sagt att hästen vart tjock i benen ett antal gånger nu efter jag riditt även fall jag bara skrittat ut en stund.
Förstår ingenting.. :confused: jag rider flera hästar i det här stallet men det har aldrig vart några problem :crazy:
Snälla, är det ingen som kan hjkälpa på nått sätt? nån idée??
Kraam

Sv: Problem, någon som vill hjälpa?

Detta är inget hästforum, testa att fråga på t.ex Hästvård istället.

Det är ju här vi är... på hästforum :angel:

hm, en vanlig orsak till att hästar blir tjocka i benen är foderstaten. En annan är utevistelsens längd (tidigare hade min häst ofta tjocka ben på morgonen, idag när han är ute drygt 12 timmar har detta problem försvunnit).

Hej. Ditt problem verkar inte vara hästen utan ägaren. Rekommenderar att ni pratar om saken.
mvh
Lejonelle

Tycker du ska prata med ägaren och kanske att hon är med för att verkligen se hur du rider och att du håller dig till rätt underlag.
Hoppas det löser sig. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 767
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 192
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 571
Senast: sorbifolia
·
Ridning Hej. Jag har sökt efter en medryttarhäst då min egen häst gick bort för ett tag sedan. Nu har jag hittat en islandshäst som jag har...
Svar
6
· Visningar
1 536
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka