problem med surhäst...

S

shakespearesister

Har en fjording som är hur go och snäll som helst, men han har väldiga humörsvängningar mot andra hästar. Ena stunden är han hur go som helst mot dem, sen kan han få fruktansvärda spel och bara stå och sparka och börja jaga runt dem helt hysteriskt i hagen. Han är vallack och 6 år. Detta har bara blivit värre. Han går med ett islanssto som var iväg en månad i somras, då han fick gå ensam eftersom han inte kunde bete sig hon grannens hästar.
Men saken är den, att han blev mycket trevligare och mer harmonisk av att gå ensam, han fick all uppmärksamhet och ingen att tävla om mat och vatten med. Visst är hästar flockdjur, men det måste väl, liksom människor finnas ensamhästar?

kom gärna på tips och förslag eller egna berättelser om surhästar...

Sv: problem med surhäst...

Jag tror egentligen inte att det finns "ensam" hästar.
Tror inte att hästar mår bra av att vara ensamna.

Om man har tillräckligt stor hage så att alla kan få plats så lugnar han nog ner sig när rangordningen är ställd.

Han vill väl helt enkelt bli ledare!

Sv: problem med surhäst...

Min häst är en riktig surkärring när det kommer till andra hästar :love:, men det är bara som förgående svar, en rangfråga. Det tar ett par veckor och sedan vänjer hon sig (eller börjar ignorera att hon inte är en ranghög häst..:angel:)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 186
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 837
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar