problem med skorna?

D

Dark Light

Jag ska tävla min medryttarhäst i lätt 4-gång på Fors Gård den 21:a mars. Problemet jag har nu är att jag inte vet om de funkar att pålle har ringskor fram (han hade hovröta och var tvungen att skära bort delar av hoven :crazy:) och han är barfota bak. Funkar de eller måste han skos om fram och skos bak?

Sv: problem med skorna?

Såhär säger fipo.

Om hästen är skodd skall den vara skodd på alla fyra fötterna(hovarna borde det ju stå).
Endast hästskor avsedda för detta ändamål är tillåtna.
Alla 4 skor måste vara gjorda av samma material.
Materialet får inte ha en vikt som överstiger den specifika vikten hos vanligt järn.
Skon får vara högst 10 mm tjock, 23 mm bred,& måste ha en jämn form.
Naturlig förslitning tillåten.
Domarnas beslut om att tillåta en viss sko vid en specifik tävling är slutgiltig för denna tävling.

Det är ju inte en godkänd tävling utan mera på skoj så om jag var du skulle jag maila och fråga MöRS om det är ok ..

Håller med Kiickan.
Tävling är ju inoficiell, så ring/maila MöRS och fråga.

Okej :idea: då ska jag göra det!

Tack för hjälpen :)

ag tror inte att det är några problem eftersom det är en skojjtävling=)

Mailade MöRS och frågade, de gick bra att tävla även om Freyr har ringskor! :)

Ses på Fors!
Kom gärna fram och hälsa! Freyr är en stor skimmel ;)

Jag kanske kommer och tittar. Naggurs delfodervärd skulle igentligen tävla, men hon har slutat rida honom. Jag hinner inte tävla sör jag å sambon ska ner på bilmässan på elmia så de blir lite stressigt. men jag hinner kanske dit och titta i alla fall=)

ah okej. Men hoppas du hinner förbi iaf! :)

Du kan ju komma fram och hälsa på mig också !
Ska rida en pudelrakad svart kille med stjärn och snopp (STOOOR) och en liten svartskäck med massa man och svans :p

haha okej :) Erro heter väl din stora kille?

Ska hålla utskik! ;)

Blir hårdträning närmaste veckorna då ;) :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 589
Senast: Ceta
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: Bison
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 374
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka