Problem med sitsen

M

MANGOO

Hej! Har en bates caprilli till mitt fullblod. Den passar henne bra....men inte mig :confused:
Jag har förmågan att luta mig för mycket framåt, måste verkligen kämpa för att sitta hyfsat rätt. Kommer hela tiden i obalans, och det stör min häst vääldigt mycket. Jag måste liksom trycka ner hälen för att låsa benen så jag kan sitta lite still iaf....och det är ju helt fel !!
Har nån här haft samma problem? Bytte ni sadel, isåfall vilken?
Det känns som om jag kanske skulle ha en sadel med lite djupare säte ?!
Har provat länge att försöka ändra mig själv...men det gååår inte. Så tips på annat vill jag ha :banana:

Sv: Problem med sitsen

Jag hade oxå en sadel som jag fick dålig sist i, men inte på samma sätt som dig. Fick stolsits i min passier, nu passade inte den sadeln till hästen så jag köpte en ny, en jacson celine och i den sadeln har jag aldrig haft stolsits.
Är inte så jättebra på sadelmärke så har tyvärr inget tips på vilken sadel du skulle kunna testa, men att byta sadel hjälpte iafa mig.

tack för svaret!
... Har funderat på jacson sadeln som du har. Hur är stoppningen på den, jämn o så?

Oj, vilka svåra frågor haha, känner mig helt borta när det gäller sadlar ibland :p Var en sadelutprovare som provade ut sadeln till hästen, men kan kolla stoppnigen imorgon om jag kommer ihåg.

Jag har en kieffer som jag får väldigt bra sits i! Tyvärr så kommer jag inte ihåg modellen... :P

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 847
Senast: banani
·
Ridning Hej! Jag har en häst med en stor problematik ikring och en lång historia. När jag köpte honom 2004 var han rädd för ALLT, kunde ej ut...
2
Svar
32
· Visningar
6 487
Senast: Woffe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
404
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka