problem med sidfot i word

em76

Trådstartare
Hur gör man sidnumrering 1(8) 2(8) osv i word? Jag lyckas bara få samma på alla sidor, t ex om jag är på sida 1 och skriver 1(8) står det 1(8) på alla sidor.
 
Har du provat med Infoga.... Sidnummer högst uppe på menyfältet..
Så är det på min Word 2000.
 
Blev fel i förra tråden förut.
I menyfältet Visa....Sidhuvud och sidfot....Och där Infoga Autotext....Sidan X av Y
 
Det gick. Hoppas bara läraren godkänner att det står sidan 1 av 8 i stället för 1(8), är inte helt säker på det. :crazy:
 
När du fått till det så att det står "1 av 8" så kan du själv ändra så att det blir som du vill ha det. Byt ut ordet "av" mot en parentes och lägg till en slutparentes efter siffrorna.

För att ändra i en sidfot dubbelklickar du bara på den. Därefter kan du ändra texten precis som vilken text som helst. Men var försiktig så att du inte råkar ta bort de automatgenererade siffrorna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 384
Senast: Amha
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 155
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: miumiu
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp