C
Cascade
Hej! Jag rider regelbundet i en ridskola 1 gång per vecka. Jag har ridit i lite mer än 1 år och sköter även en häst sen ett par månader tillbaka vilket innebär att jag rider ut 2-3 gånger vecka med. Men problemet är nu att varje gång vi ska sitta ned i trav, med eller utan stigbyglar, så studsar jag omkring som jag vet inte vad. Min instruktör säger då att jag ska sträcka på mig men eftersom det är så svårt att sitta ner utan att studsa runt på sadeln så blir det att jag till slut inte sträcker på mig.
Har inte haft det här problemet tidigare men nu...
och pågrund av det så har jag svårt för att sitta bra i galoppen, förra lektionen hade jag en pigg häst som inte lyssnade på mina halvhalter i galoppen utan körde sitt eget race. Höll på att trilla av varje gång vi skulle galoppera, råd/tips om det vore även bra att få!
Tacksam för tips och råd!
Har inte haft det här problemet tidigare men nu...
och pågrund av det så har jag svårt för att sitta bra i galoppen, förra lektionen hade jag en pigg häst som inte lyssnade på mina halvhalter i galoppen utan körde sitt eget race. Höll på att trilla av varje gång vi skulle galoppera, råd/tips om det vore även bra att få!
Tacksam för tips och råd!