"Problem" med kollega

Han kanske inte hade nått annat ord att beskriva vad han känner? Visste inte att det bara var kvinnor som fick skriva om sina problem här.. Jag är kanske inte så cynisk, det enda jag ser är en person som verkar må dåligt och vara förvirrad över sin situation.

Ts
Har inte mycket att säga mer än att det verkar bra att ta upp det med psykologen. Den kanske kan ge några insikter. Under tiden, försök låta bli att "ha närkontakt" med kollegan där det inte behövs. Säger som andra i tråden, läs inte in för mycket i kollegans beteende. Han är nog bara glad åt att ha en jämnårig manlig kollega som omväxling. Försök tänka på annat.

Han kanske inte hade nått annat ord att beskriva vad han känner? Visste inte att det bara var kvinnor som fick skriva om sina problem här.. Jag är kanske inte så cynisk, det enda jag ser är en person som verkar må dåligt och vara förvirrad över sin situation.

Jag tycker bara att språket känns väldigt off. Hade reagerat likadant om det var en ny kvinnlig användare.

Jag tycker bara att språket känns väldigt off. Hade reagerat likadant om det var en ny kvinnlig användare.

Fast han skrev ju att han inte är ny, uran snarare nygammal och skapat ett nytt nick. Spelar det någon roll?
Jag kan verkligen förstå att det måste vara jobbigt för en man att vara kåt, det kan ju synas rätt väl till skillnad från för kvinnor. Jag tolkar det som att en stor del av problemet dock är att han inte kan sluta tänka på personen, vilket stör vardagen.

Blir lite nyfiken på vad ts jobbar med.

Fast han skrev ju att han inte är ny, uran snarare nygammal och skapat ett nytt nick. Spelar det någon roll?.

Mm, och det är ju en garanti för saker. Men skitsamma. Jag reagerade på språkbruket. Jag hade nog, om jag var man, tänkt på hur jag uttryckte mig om jag skulle skriva på ett kvinnodominerat forum.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 079
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 464
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 873
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar