"Problem" med kollega

FlyinLow

Trådstartare
Jag började på en ny arbetsplats för ca en månad sen. Allt är super; trevliga kollegor, bra arbetsplats, bra lön, bra arbetstider. Perfekt med andra ord!
Den här veckan började jag ett nytt schema ihop med en annan kille. Han har mest hållit sig för sig själv på fikaraster mm så vi har inte pratat så mycket innan. Nu i veckan hade vi som sagt gemensamma pass och var själva på fikarasterna och började prata om annat än jobbet. Vi hade väl egentligen inte så mycket gemensamt men han var så trevlig att prata med när han väl kom igång (väldigt blyg).

Vi jobbar bra ihop, ingen problem där. Grejen är att jag är vrålkåt på honom! Jag kan inte sluta tänka på honom, varken på jobbet eller hemma. Går runt och fantiserar om honom och blir så jäkla kåt! Jag läser kanske in för mycket i det, men han ler alltid mot mig (inte mot andra kollegor, han är som sagt väldigt reserverad och tillbakadragen) och idag hade vi ett lite (åtminstone för mig) laddat moment..

Jag har pojkvän sen nästan 5 år, vi bor ihop och har ett bra förhållande på alla sätt och vis. Jag är bara så kåt på kollegan! Kan inte sätta fingret på vad det är, han är inte sådär supersnygg eller underbar personlighet, men nånting är det. Jag vet inte ens om han är intresserad av män! Det börjar bli jobbigt, jag kan inte sluta tänka på honom.. Vi ska jobba ihop minst en vecka till, förmodligen mer. Ska jag säga något? Ska jag "bita ihop" och försöka tänka på annat?
Jag är helt galet attraherad av denna man! Sexuellt, inget mer. Har nog aldrig känt så här innan, jag vet inte hur jag ska hantera det och behöver råd!

@tanten Jag vill inte ha något seriöst med kollegan, inget annat än jobb. Jag vet ju inte ens om kollegan är lagd åt samma håll eller om han bara är glad åt att ha någon av samma kön att prata med. Det är nästan bara kvinnor i övre medelåldern på vår arbetsplats. Medan han och jag är i 30-årsåldern..

Jag borde väl egentligen bara släppa det och hoppas att det går över av sig självt, men det är så svårt!

Pojkvännen och jag har det bra och trevligt ihop, jag är mer än nöjd med honom. Klart att det blir vardag efter några år (det blir det väl alltid?) men vi har en väldigt bra och stabil relation.
Men just den här riktiga sexuella attraktionen, ren kåthet för någon jag egentligen inte känner.. Det är helt nytt för mig :/

@Mixoman
Dumpa? Vem och varför?

I hear you.... Har en liknande situation här. :arghh: I mitt fall har det gett med sig till vid del, nu är det hanterbart och inget jag tänker på "hela tiden".

I mitt fall är vi dock båda singlar och utan frågetecken kring läggningar, vilket kanske gjort det jobbigare. :banghead:

Ja det kanske går över i sinom tid.. Men det är så jobbigt! Jag vill ju inte heller att han ska tro att det är nåt på gång (om han är intresserad då.. ) och att jag flörtar med honom. Men vi jobbar ju som sagt ihop och är ofta själva ihop..

Dessutom är det rätt besvärligt att dölja, awkward boner konstant liksom... :/

@tanten Det är nästan bara kvinnor i övre medelåldern på vår arbetsplats. Medan han och jag är i 30-årsåldern

Så du började på en arbetsplats där han jobbat längre med främst äldre kvinnor?
Då tror jag du läser in för mkt i hans leenden. Han är nog glad över att få jobba med en jämnårig kille som han kan relatera till.

Tycker du ska släppa alla tankar på att säga ngt utan bara låta er relation utvecklas till arbetskamrater, för alla andra scenarion kommer leda till väldigt akward arbetsmiljö där du i slutändan kan behöver byta jobb igen.

Som jag ser det har du tre alternativ att välja mellan
- Var otrogen
- Berätta för din pojkvän. Kanske är han öppen för ett öppet förhållande kanske tar det slut där
- Glöm det hela. Se honom som en kollega och inget annat och fortsätt att ha ett bra förhållande med din pojkvän

Ni har rätt, jag läser in för mycket i det. Men det hjälper inte att jag vet det, jag är kåt ändå :o
Försöker tänka på annat, men han är liksom där hela tiden.. Vi har helgskift ihop från imorgon så vi kommer spendera mycket tid ihop hela helgen..

Ni har rätt, jag läser in för mycket i det. Men det hjälper inte att jag vet det, jag är kåt ändå :o
Försöker tänka på annat, men han är liksom där hela tiden.. Vi har helgskift ihop från imorgon så vi kommer spendera mycket tid ihop hela helgen..
Gå på toa och lätta trycket?
Eller spar det tills du kommer hem och förför din partner?

Framförallt. Undvik att blanda in kollegan i dina bekymmer. Inse att det är ditt bekymmer, Ingen annans

Jag börjar tänka att det är en ny användare som vill få igång diskussioner om sex och kåthet på buke.
Ja jag tror det är en man som vill driva med oss.
Det är därför mina svar varit därefter,

Men jag skulle vilja fråga TS om han går igång på att prata om kåthet?
Eller om det är kittlande att han säger sig vara kåt på en man?

Nej, jag är inget troll. Har varit medlem tidigare men glömt inloggning till gamla kontot så jag skapade ett nytt. Tycker inte det var relevant för tråden att berätta det..

Det är ett stort problem för mig att vara så attraherad av en kollega (oavsett kön, men nu är det ju män jag tänder på) som jag ska jobba nära med. Jag har inget bra sätt att hantera det..
Kommer ta upp det med min psykolog vid nästa möte om det inte går över tills dess, för jag kan som sagt inte hantera det på egen hand.. Kanske kan psykologen ge nåt tips och inte bara kalla mig troll och uppmärksamhetskåt... Åtminstone inte så jag hör det..

Nej, jag är inget troll. Har varit medlem tidigare men glömt inloggning till gamla kontot så jag skapade ett nytt. Tycker inte det var relevant för tråden att berätta det..

Det är ett stort problem för mig att vara så attraherad av en kollega (oavsett kön, men nu är det ju män jag tänder på) som jag ska jobba nära med. Jag har inget bra sätt att hantera det..
Kommer ta upp det med min psykolog vid nästa möte om det inte går över tills dess, för jag kan som sagt inte hantera det på egen hand.. Kanske kan psykologen ge nåt tips och inte bara kalla mig troll och uppmärksamhetskåt... Åtminstone inte så jag hör det..
Hur menar du att du "inte kan hantera det"?

Även om det känns jobbigt att inte får det man vill ha så finns det en njutning i att vara med personen upplever jag. Du har ju mycket möjlighet att få umgås och vara nära personen, försök slappna av och njuta av det.

Varför utgå ifrån att ts är ett "troll"? :confused:
Det är ju inte världens mest ovanliga situation precis.
Man hittar någon man trivs med, tillbringar mycket tid ihop, sen kommer känslor man inte kan placera och ju mer man tänker på det desto djupare hamnar man.
Innan man vet ordet av är det "kört". Det räcker med det där lilla för att förvirringen ska uppstå. Och här verkar ju finnas en hel del faktorer som lett fram till attraktion. Är det verkligen så jäkla konstigt?
Nä.a
Finns det någon anledning att ropa "troll" för det?
Nä.

Ts. Krångla inte till det genom att blanda ihop parterna här, du är kåt på kollegan och har ett förhållande med en annan. Låt det vara så.
Det är ok att vara attraherad av andra, inkl. att vara det "i smyg". Ingen mer än du behöver nödvändigtvis veta, sen att/om det kanske anas från annat håll, är en annan sak.
Skulle du berätta för någon av dem kanske det inte alls blir så som man kanske kan ana. Att partnern sticker och/eller att kollegan är upptagen på annat håll/gillar tjejer, utan att du helt enkelt bara tappar intresset för kollegan och då ställt till det "i onödan", inte minst för dig själv.
Avvakta, prata med psykologen.
Det är inga förbjudna eller ovanliga känslor du har. Bara förvirrande och troligtvis enerverande.

Sen kan jag ju förstå att det kan bli besvärligt med "stående problem", men om nu kollegan skulle lägga märke till det vet han ju faktiskt inte vad det handlar om. OM han är intresserad kommer han kanske känna avlägga märke till det, men igen - gör ingen grej av det.
Man får vara kåt på vem man vill. Eller den hjärnan pekar ut åt en. Men det är ju inte den lämpligaste känslan att agera på alla gånger.

T

Tack för förståelse. "Stående problem" var en bra beskrivning, det är en stor del av problemet..

Dels är det jobbigt att jobba ihop, jag nästan letar anledning att vara närmare honom ään vad som egentligen behövs (låter som värsta pervostalkern nu ju!)
Jag blir distraherad, okoncentrerad..
Blir dessutom orolig att han ska tycka att jag är äcklig eller konstig och inte vilja jobba mer med mig. Jag känner ingen här, nyinflyttad och hade väl sett fram emot lite kompisar.
Jag vill egentligen bara ha honom som kompis, men jag har liksom hakat upp mig på något mer i tanken och kan inte riktigt komma på vad det är som är så jobbigt..
Det hjälper lite att skriva av sig och få lite råd på vägen. Tack. Ska försöka tänka på nåt annat och inte lägga så stor vikt vid det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 079
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 464
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 873
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar