Problem med hankaninen!

X

XXXX

Jag har en hankanin på ca 8 år. Han är inte kastrerad och han är inomhuskanin. Jag brukar släppa ut honom minst 2 ggr per dag... och han har aldrig förut kissat utanför buren. Förut har han alltid sett till att göra sina behov i buren. Men nu går det knappt att ha honom ute, han kissar utanför buren nästan varje gång! Väldigt irriterande.

Jag vill ju inte att han ska behöva sitta och uggla i buren hela dagarna. Han tycker ju om att vara ute i huset och springa. Men som det är nu går det knappt. Kan det vara åldern? Att han inte är kastrerad? Kan det var något annt... typ uringvägsinfektion eller njursten?

Har någon annan erfarenhet av detta? :cool:

Sv: Problem med hankaninen!

Jag tippar på att det är åldern som gör det, de får säkert, precis som människor kan, få problem med att hålla sig.

Som Harmoni säger så är det nog dessvärre åldern som kickar in. Det var det första jag tänkte på iaf.

Du får skaffa blöjor till honom. ;) Typ ett pyttelitet tikskydd som ev fästs i sele så han inte tappar det. :idea::rofl:
Fånigt? Javisst. Men schysstare än att han får vara inburad hela tiden. :)

Liknande trådar

Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 546
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 222
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 668
Senast: Amaranthe
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 145
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar