Problem med halskotorna

linzan

Trådstartare
Min häst visade sig ha två kotor i halsen som ligger nästan som i zickzack.
Mellan tredje och fjärde är det. Inga pålagringar dock.
Förhoppningsvis ska han klara lite lättare ridning om han rids på ett visst sätt, i dagsläget är han halt eftersom han gått och felbelastat (antar vi). Han är väldigt stel i halsen och får väl ha regelbundna besök av ET.
Men iaf, finns det någon annan som har en sån häst som rids? Och hur pass går det att använda just den hästen?
Lägger ni upp träningen på ett visst sätt och rids den enbart på raka spår osv?

Vi har igångsättning i alla gångarter rakt fram i skogen nu i två månader så får vi se hur det ser ut därefter. Men man kan ju inte låta bli att fundera ändå på om det finns hästar som klarar att leva med det utan problem.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 595
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 084
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 283
Senast: valley
·
Hästvård Jag behöver bolla lite funderingar kring anpassad igångsättning efter skada. Jag har självklart pratat med veterinären flera gånger om...
2
Svar
29
· Visningar
2 665
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31