Finastearab
Trådstartare
Behöver hjälp, har haft min ponny ca 2 1/2 månad. Trivs jättebra med honom Han är okomplicerad o lätt i hanteringen. Men nu har jag fått problem i galopparbetet. I vänster galoppen kan jag inte få honom att gå ett varv på volten, utan på den öppna delen byter han galopp samt byter varv. Jag hinner liksom inte med.. Det går bra fram tills galopparbetet då börjar han tränga med bogen. Jag rider för tränare och jag vet att jag har gjort fel, jag har varit alldeles för stark i min innerhand, och låst honom i galoppen och har inte fått med mig yttersidan.
Men hur rättar jag till detta. Jag försöker ha händerna helt korrekt med tummen upp, sitter helt stilla med handen, men så fort vi kommer till galopparbetet tappar jag liksom allt, känner att jag ändå blir hår o drar i inner.
Stackars häst, han blir väl helt knasig och fattar inte hur jag menar Fick tips av min tränare att sitta på en liten fyrkant o göra små vändningar så att jag får med yttersidan. Detta funkar bra ända tills galoppen, då far han i väg o byter Hur ska jag komma vidare... Be någon annan rida honom kanske ?
Men hur rättar jag till detta. Jag försöker ha händerna helt korrekt med tummen upp, sitter helt stilla med handen, men så fort vi kommer till galopparbetet tappar jag liksom allt, känner att jag ändå blir hår o drar i inner.
Stackars häst, han blir väl helt knasig och fattar inte hur jag menar Fick tips av min tränare att sitta på en liten fyrkant o göra små vändningar så att jag får med yttersidan. Detta funkar bra ända tills galoppen, då far han i väg o byter Hur ska jag komma vidare... Be någon annan rida honom kanske ?