Problem med galopp

Sv: Problem med galopp

Det är skit knepigt :crazy: Ska se om det blir någon skillnad efter kiropraktorn i morrn :) Hoppashoppas :angel:

Ja, hur gick det nu då? Det kan ta ett tag innan man märker skillnaden också! Det ska man tänka på. För det tar ett tag innan hästen inser att låsningen inte finns kvar när dom har gått med det ett tag.

hade en super jobbig låsning i kruppans muskulatur, IGEN.. men hon låste upp den, så jag tror det är bra nu. han skulle vila idag tydligen men i morrn får ja känna :P Kommer det tillbaka nu så blir ja arg:devil: hehe .. Det är bara att hålla tummarna <3

Han är ju inte så gammal heller.
Testa med löslongeringen, speciellt nu om han är lösgjord av kiropraktor. Arbeta mycket lösgörande varierat med vila. Undvik högergaloppen ett tag från ryggen och ta den istället från marken.

Det behöver ju inte vara så att det sitter hos hästen, även du kan ju ha en låsning som stör omedvetet och på det sättet spärras högergaloppen bort.

Jag kämpade i fem månader på mitt sto innan högerg. satt som den skulle. Det tog tid, men mitt tålamod lönade sig och efter fem månader var hon så balanserad hon bara kunde bli. Båda galopperna togs direkt fram halt utan att tveka. Lika så klarade hon då av galoppombyten från vänstergalopp till högergalopp.

Styrka, muskler, kondition, vila och varierat arbete.
En femåring skall man ju inte stressa fram heller.

hade en super jobbig låsning i kruppans muskulatur, IGEN.. men hon låste upp den, så jag tror det är bra nu. han skulle vila idag tydligen men i morrn får ja känna :P Kommer det tillbaka nu så blir ja arg:devil: hehe .. Det är bara att hålla tummarna <3

Har han en såpass illa låsning så bör du ju låta honom vila från träning i alla fall 3-4 dagar. Vila helt bör han göra efter kiropraktorns rekommendationer, men jag skulle lägga till en dag och sedan bara skritta och arbeta mjukgörande utomhus (dvs i skogen) minst en vecka.

SPECIELLT på en unghäst.

Oj, ja du ser vad som kan gömma sig bakom problemen vid ridning.

Tycker du ska låta hästen vila mer än en dag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka