Problem med galla...

P

PappersPlan

Precis som rubriken lyder, så har jag en häst med ganska jobbiga problem med galla. Det behöver inte ens vara så att hon bara stått inne, utan hon går runt svullen nästan jämt. Tycker naturligtvis synd om stackaren...
Sköljer med svalt vatten både innan och efter ridning, efteråt brukar jag även smörja med kylbalsam vilket hon verkar tycka om. :)

Mycket tacksam för råd och tips! Kram

Sv: Problem med galla...

Det är väldigt bra att skritta på asfalltsvägar, alternativt hårt underlag. Det finns även bra "benvärmare" som heter Back on Track som värmer upp och ökar blodcirkulationen. När du rider så kan du linda benen för att ge stöd och värme i stället för skydd som "bara" skyddar. Testa någon av dem, alla har funkat för mig:) Lycka till!

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 125
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 776
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 780
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18