Problem med Buke...

Sorbe

Trådstartare
Gunnar, du vill ju att man ska meddela när något går knas med Buke och jag gör en tråd nu för att det är knas och för att samtidigt se om det är fler än bara jag som har problem.

Det har iof varit så här en längre tid, att den tar jäääättelång tid på sig att ladda, sen när den är "Klar/Done" så är det bara en vit sida, sen får man uppdatera och förhoppningsvis blir det bra då. Ikväll har det dykt upp Database error eller något liknande.

Detta är inte bara på min dator, har provat på flera.

Sv: Problem med Buke...

Har sluppit Database error-meddelandet men resten stämmer överens.

Det har dykt upp Database Error om jag har fått uppdatera många gånger.

Här har det oxå varit segt idag. Först vid 13-tiden och sen vid 18-tiden, då blev det bara "sidan kan ej visas" vad jag än klickade på. Höll i sig kanske 3-5 minuter, sen var det ok igen.

Har bredbandsbolaget 100/10 o andra sidor funkade bra.

Nu är det problem igen. Sitter inte vid samma dator som igår.

Det har iof varit så här en längre tid, att den tar jäääättelång tid på sig att ladda, sen när den är "Klar/Done" så är det bara en vit sida,
Haft det problemet och det kvarstår ofta när jag surfar i IE men då jag mest använder mig av FF så märker jag sällan av det.

Provade senast idag och det var mkt segare med IE (version 6.0 om det har nåt med saken att göra)

Vad konstigt. Jag har inte upplevt några problem alls. Är det webbläsarrelaterat månne? Det kan nämnas att jag använder den senaste versionen av Opera.

Igår när jag skrev tråden satt jag med FF, idag sitter jag med IE och har samma problem.

Jag har lämnat IE6 helt, IE7 är i så fall rimligen både bättre och säkrare.

Själv använder jag normalt Firefox. Ni som använder IE6 eller äldre tycker jag helt klart skall ladda ner den, exempelvis härifrån:
http://en-us.www.mozilla.com/en-US/firefox/

En av fördelarna med Firefox är att den förutom till windows finns till mac och linux. Jag kör Firefox på alla dessa plattformar. Jag försöker testa lite annat då och då för att se hur det fungerar.

När vi ändå pratar tips, om ni har en gammal windows-version och kanske vill byta upp er till något nytt trevligt, kanske ni skall titta lite extra på Ubuntu.
Jag har själv börjat köra mer och mer på det.
Här kan intresserade läsa mer på svenska:
http://ubuntu-se.org/

Tror dessutom jag sett en del ubuntu-fantaster här på forumet som kanske kan komma med tips.

Det här hörde väl egentligen hemma på Dator-forumet ;)

I övrigt har jag sett att det blir tvärstopp ibland. Jag gjorde två förändringar i helgen för att försöka förbättra lite. Den ena har jag ändrat tillbaka, den andra tycker jag personligen gjort att sidorna kommer upp snabbare när det inte är segt för övrigt.

Jag fortsätter att titta på detta. En anledning till detta är att antalet användare och besök ökar, vilket är väldigt trevligt.

Lite statistik för januari 2007:
över 794000 besök
över 8749000 sidvisningar
över 192000 unika besökare
allt enligt Google Analytics. Observera att radannonssidorna inte ingår i detta.

Hur funkar firefox? Va äre för skillnad mot det andra typ? :o

Det är en annan webläsare bara. Sök på Firefox på datorforumet så hittar du säkert flera trådar om den.

Det gör samma saker, visar webbsidor, så det ska inte vara någon större skillnad för dig som användare.

Men det gör saker lite annorlunda inne i koden, mot datorn, vilket betyder att det kan ge lite annorlunda resultat ändå, gå snabbare eller långsammare t ex.

Det går jättebra att ha flera browsers installerade också så det är inte "farligt" att installera det för att testköra lite.

EDIT: Bannade bläckis, plockar äran från mig på några sekunder så där bara... :p

Kallar du mig för pladdertacka?! :mad: :p

Sorry, ska sluta trådkapa... *smisk på modden*

okej jag får la testa då :D Tar det mkt plats i min överfulla dator? :D

Finns inget värre skulle jag säga! Hua.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
Bukefalos Idag har det hänt flera gånger att buke inte kunde laddas och jag kom till den där sidan med en reload-knapp. Funkade inte att klicka på...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: bettysmatte
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 865
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30