Problem med blankslitna skor.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare NinaE-Stad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 959
Sv: Problem med blankslitna skor.

Jag håller med dig min häst halkar också på asfalt. Det verkar inte spela så stor roll om hon är nyskodd eller ej.

Nu fegar jag oftast ur och går vid sidan om. Inte pga halkan utan bilarna. De flesta asfaltvägar vi har är smala, krokiga 70 vägar. Det är otroligt men många tycks hålla 70 där. Min häst är inte rädd längre men jag tycker inte om det, är för gammal för att ta några risker.
ursäkta utanför tråden

Sv: Problem med blankslitna skor.

Nylagd asfalt är inte hal. Däremot efter nötning med sommardäck.

Om folk inte ruggade upp asfalten med dubb skulle man behöva rugga upp den maskinellt. Det tänker inte Stlms miljöpolitiker på:grin: tyvärr inte folk som bidrar till spårbildning heller:crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 670
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 925
Senast: Edla
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈