Problem med att äta

Grabben99

Trådstartare
Ibland när jag äter har jag väldigt svårt att få i mig maten. När jag tänker på det känner jag en känsla i svalget som att jag ska kväljas och som blir starkare ju mer jag tänker på det. Dricker jag lite vatten precis innan jag äter en bit brukar det gå i men utan vatten kan jag få kväljningar väldigt lätt vilket är en väldigt obehaglig känsla som inte går över tills jag slutar tänka på det. Det har aldrig hänt att jag kräks och jag känner inte att någon magsyra kommer upp. Har haft detta så länge jag kan minnas men har haft problem i perioder med det. Någon som vet något om vad jag kan göra?
 
Ibland när jag äter har jag väldigt svårt att få i mig maten. När jag tänker på det känner jag en känsla i svalget som att jag ska kväljas och som blir starkare ju mer jag tänker på det. Dricker jag lite vatten precis innan jag äter en bit brukar det gå i men utan vatten kan jag få kväljningar väldigt lätt vilket är en väldigt obehaglig känsla som inte går över tills jag slutar tänka på det. Det har aldrig hänt att jag kräks och jag känner inte att någon magsyra kommer upp. Har haft detta så länge jag kan minnas men har haft problem i perioder med det. Någon som vet något om vad jag kan göra?
Jag tycker precis som du tidigare fått svar om du behöver kontakta vårdcentralen, de kan hjälpa dig med att undersöka svalget och om inget hittas där gå vidare med en kontakt som kan ge strategier hur man kan hantera problemet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 224
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 396
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Hej. Bara av att tänka på det aktiveras min kräkreflex och jag får kväljningar. Det har aldrig hänt att något kommer upp utan det är...
Svar
9
· Visningar
2 077
Senast: Grabben99
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Eller själläsning på Svenska, jag gjorde en sån i går och det var en omvälvande upplevelse. Tänker inte gå igenom att hon sa, men det...
Svar
5
· Visningar
615
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp