PROB shampo och olja.

B

Borkan

Är det någon här som använder det?
Vilka resultat har ni fått?
Jag hittar inte så mycket info mer än just från åf och jag skulle vilja ha lite erfarenheter från ägare istället.

Tack för svar!

:bump: :bump:

Sv: PROB shampo och olja.

Jag undrar också! Har funderat på att testa det i år. Har en kompiskompis vars häst blev helt klifri av oljan, så det kan ju vara värt ett test!

Spännande!

Läste om den för första gången nu i veckan o tyckte det lät bra, men som sagt så vet man ju inte när det är åf som skriver.

:bump: :bump: :bump:

Jag har haft det. Då hette det PROBLEM
Och tillverkaren var ju bra på att snacka....om man säger så...

Det finns två korkade ingredienser ur eksem sympunkt. Den ena är alkohol och den andra tjära.
Båda är uttorkande och tjära dessutom cancerframkallande.
Det som alltid har hjälpt bäst är att tvätta hästarna hålla dem rena.
På min häst som var torr och irriterad så svalkade det att ha olja i hårbotten i manen och svansen. Han blev märkbart lättad.

Det var inte poppis hos 'Boj' när jag skrev det sist, men det hjälpte också på de inackorderinagr vi hade med exem, Samt täcke givetvis.

Men det som gav mest effekt var att tvätta man och svans en gång i veckan.

Medlet ni nämner gillade jag inte.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: Kristall10
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
658
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 799
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka