PROB-produkter???

Sv: PROB-produkter???

Köpte PROB-oljan till min häst efter att ha blivit rekomenderad den, men i ärlighetens namn tycker jag inte det är så stor skillnad mot förut. Han har inte jättemycket eksem heller, men är ganska torr i man och svansrot. Nylanders hästkräm fungerade bättre, men till nästa sommar ska jag testa något annat.

Är det någon mer som har något att säga om produkten??
Någon som har använt det med positivt resultat??

***putt***

Jag har använt alla 3 produkterna i sommar och har följande erfarenhet: PROB-deo inte lika bra som MD- hästdeo.:mad:
PROB oil funkar på min häst i förebyggande men inte när han kliat hål på huden, då funkar bara Nylanders. Men oljan kladdar inte alls såsom Nylanders gör!:bump:
PROB schampo är däremot helt suveränt! Blir helt rent från oljor och tidigare krämer så man kan smörja nytt utan rester från gamla medel. Som bonus så blev min skimmel så himla vit i svans och man att jag fick väldigt positiva kommentarer från andra!:banana:
Till nästa säsong ska jag prova Probiotika.

Tilläggas bör att jag hela tiden har haft ett halvt eksemtäcke på honom, han klarar sig inte utan det. Han får även ishavsalger.

Det här är skämmande, men inläggen som Maxmax (alltså jag) har skrivit är INTE jag som har skrivit. Vet inte om det är någon som hackat min dator. Men det är INTE jag som skrivit alla inlägg i den här tråden!!!!!!!

Ja det låter mysko.

Har själv använt PROB Olja tidigare tyckte det funkade ricktigt bra på min häst men det ger kortvarig klådstilla så det gäller att smörja ofta ( två gånger / dag). Funkade jätte bra på mina nagelband som brukar spricka på sommaren, har aldrig haft så finna naglar som är jag använde det.

Sen badade jag honom med shampot en gång i veckan och lät då shampot sitta i ca 15 min innan jag sköljde ur ordentligt.

Jag har provat deo tyckte inte att det hjälpt ett dugg ,har börjat med flusa istället...ser nu att det är en gammal tråd...........

*KL*

Provat deo & shampoo. Effekt - ingen alls. Använde det på eksemhäst, för att skydda mot insekter och lindra klåda.

Såg att detta var en gammal tråd men hur upplever ni idag prob produkterna? Det är det ända som fungerat på min känsliga häst och håller de äckliga blinningarna borta.:-) och han står fri från dem i hagen .:-)

Liknande trådar

Hemmet Har självhäftande hylla från Beslag online i duschen (helkaklat) men skiten släpper ju hela tiden. Första gången släppte det efter...
2
Svar
21
· Visningar
781
Foder & Strö Tjo, tycker mig ha läst här ibland att det finns ställen där man kan få specialkomponerat mineralfoder utifrån analys å behov; så bara...
Svar
9
· Visningar
483
Senast: WildHorse
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
503
Senast: Jahopp
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 406
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX