J

jqsefin

Kanske redan finns en tråd om oljan men jag tänkte bara höra om det är så att den faktiskt kan läka sår på några dagar? Någon som har provat eller har något bättre förslag?

Har en häst som har fått ett avlångt sår i karleden, rätt svårt ställe att få det är läka bra på.

:confused:

Sv: Prob olja

Är en stor prob fan. Fungerar jätte bra men vill också pusha för Aloe veras hudcreme till häst.Doftar gott och läker sår snabbt dessutom så mild att den inte svider eller är obehaglig för hästen på några sätt.!

Tack! :-) Men det finns ingen risk att oljan svider? Såret är lite halv öppet.

det svider som f*n men hjälper. Har aldrig haft så finna nagelband som när jag använde det till min häst:)

Är en stor prob fan. Fungerar jätte bra men vill också pusha för Aloe veras hudcreme till häst.Doftar gott och läker sår snabbt dessutom så mild att den inte svider eller är obehaglig för hästen på några sätt.!

Undrar vart man kan köpa prob oljan och aloe veran? Tycker du att Aloe veran är bättre?

:bow: PROB OLJA :bow:
utmärkt, skulle inte klara mig utan den i stallet.

googla så hittar du åf.

fungerar oljan även till sår och dylikt? Köpte den i veckan till min häst som kliade svansen( en gång, man kan aldrig vara för förberedd ;) ) och hon har iaf inte kliat än

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: Cactus
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 870
Senast: starcraft
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2