K

Kicki_J

Måste bara få skriva av mig min glädje! Har en liten foderponny som har varit så lös i magen ända sedan vi fick hem henne för tre veckor sedan. Efter tips här på Buke så köpte jag Pro-Viva igår och gav henne, idag när jag kom upp till stallet så var hon fin i magen och den igår tvättade svansen var för första gången vit och fin!! Vad glad jag blev!!!!!:bump:

Sv: Pro-viva

Jo det fungerar bra och det brukar vara så att de flesta hästar vi provat på gillar nypon.

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Vår fångponny vill helst ha nypon. De andra går an, men nypon är smaskens - bara att hälla i krubban så slafsar hon i sig det!

Ska jag oxå prova på ett av mina ston som är lös i magen! Hur mkt gav du och under hur lång tid? Tillsammans med annat foder?

Jag har sett samma resultat med Proviva (jordgubbssmak dock;) ) på min shettis. Hon har varit lösare än en "normal" häst ända sedan jag köpte henne i början av oktober. Inget som jag varit jätteorolig för eftersom det inte varit rinnande diarre. Bara inte de fina "hästbollarna"..:D . Sedan gav jag henne Proviva (som hon älskar) och nästa dag var det bollar i stället för "koläddor". Jag avmaskade henne samtidigt, men jag känner mig till 98 % säker på att det var Provivan och inte avmaskningen som gav resultat. Speciellt eftersom det kom så snabbt.

Min ponny var lös i magen för ett par dagar sedan, och hade då varit det i några veckor. Gav honom Proviva för att hjälpa honom lite (han var på bättringsvägen). Resultat? Han blev ännu lösare. Fattade ingenting. Nu är han normal iallafall.

Jag (eller dottern rättare sagt!) har en liten C-ponny, hon får 3 dl på kvällen av nyponsmaken. Nu hade de inte den hemma på min lokala butik så i morgon får hon jordgubb, få se hur hon tycker om den! Men nypon smaskar hon glatt i sig i alla fall! Första gången var hon lite fundersam, smaskade och flemade om vartannat, men det verkade vara gott i alla fall.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 622
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 448
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 957
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila