"privat" mentaltest/beskrivning

Sv: "privat" mentaltest/beskrivning

jag funderar faktiskt ganska allvarligt på en liten schäfertik. en som är vettig i skallen, tar sig tid att lyssna på vad jag säger och har tillräckligt med motor för att vara lite självgående. och som kan bruka lite allvar ibland.

jag är jättenyfiken på dumpe. jag kan ju gissa nu, så får vi se om jag känner mina hundar så väl som jag tror.

Minina kommer bli skitarg och rädd och störta fram med ragg över hela kroppen. hon kommer nog vara lite upprörd efteråt och hålla noga koll på omgivningen.

Loke kommer skälla en liten stund (med det där typiska voovv-ljudet "kom och hjälp mig matte") men kommer sedan gå fram själv. när han konstaterat att det var ofarligt kommer han vara som vanligt igen, kanske vill han springa runt och fjäska för alla närvarande människor.
 
Sv: "privat" mentaltest/beskrivning

Jag kan säga att min hund som är "vass" (och feg) backade rakt bak i mina ben och höll på att fälla mig. Raggen upp och något enstaka skall. Sen avreagerade hon på 2 sek och vi märkte knappt hennes avreaktion. Vi försökte få henne att hälsa på dumpen, men hon var helt ointresserad och det tog oss ett tag att förstå att hon var klar! När jag tittar på videon i efterhand så ser jag exakt vart hon avreagerat :D Hon det var snabbt!

Släden var värre. Den ville hon INTE titta på. (För att inte tala om reaktionen innan då...) Vi hade en gubbe på släden och hon vägrade att titta upp på hans ögon utan skulle undersöka honom bakifrån. Det var faktiskt det jobbigaste momentet för henne. Ev. spökena...

Dumpen går så fort. Man står så pass nära, så hundarna hinner liksom inte stressa upp sig eller springa omkring. Det är över så snabbt till skillnad från andra moment. Dumpe dras upp väldigt nära.

Skulle du hitta något så hojta till, jag är också intresserad :p Så kan jag undersöka på mitt håll också ;) Jag har ju min kompis i Lund som jag gärna träffar *hi hi*
 
Sv: "privat" mentaltest/beskrivning

jag försöker jämföra med hur de reagerar när folk dyker upp helt oväntat (vad GÖR folk i buskar på natten egentligen?) och lägger på lite extra läskighet. jag hade blivit mycket förvånad om minina inte hade reagerat med rädsleblandad aggression. det är liksom hennes standardnummer om hon blir överraskad.

går det väldigt fort är det inte säkert att loke hinner reagera. han är lite trög ibland.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 679
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
979
Senast: Niyama
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 028
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 178
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp