Prisvärda och bra boots

Wembley

Trådstartare
Runstenskursen närmar sig och jag kom till insikt vid sista terrängträningen om att mina Professional Choice boots är slut :cry:

Dags att inhandla nya. Jag har varit supernöjd med mina ovanstående, men tänkte att kanske finns bra kopior av dessa ganska dyra boots. Någon som har något tips? Vill gärna ha sådana med en kil, så att de inte snurrar. Någon som provat Hööks boots, fungerar de? Tacksam för tips! :bow:

Sv: Prisvärda och bra boots

Runstenskursen närmar sig och jag kom till insikt vid sista terrängträningen om att mina Professional Choice boots är slut :cry:

Dags att inhandla nya. Jag har varit supernöjd med mina ovanstående, men tänkte att kanske finns bra kopior av dessa ganska dyra boots. Någon som har något tips? Vill gärna ha sådana med en kil, så att de inte snurrar. Någon som provat Hööks boots, fungerar de? Tacksam för tips! :bow:

Vi har provat olika, och har olika, men inga går upp mot PC. :)
Blir biiligare i längden också då de är slitstarka.

hööks har jag hört e super. håller inte lite länge som ett par PC men de e ju desto billigare. de tål vatten mycket bra å ger inga skav. Även Tre Zone är välldigt bra tycker de e bättre än PC men men de e väll smak sak. Men jag brukar träna med Eskadron i konstläder ni vet dom här vanliga de e det ej kil på men ja tycker de e super eftersom de e mjuka och skyddar bra.

:bow: tack för tipsen! Var och tittade på Hööks boots idag, men tyckte faktiskt inte de såg så bra ut. Det lutar åt att investera i ett par PC eller Trizone, håller de så är det ju ganska snabbt värda sitt dubbla pris. Ska kolla hos ridsportaffären i slutet på veckan vad de har hemma hos sig.

hööks har jag hört e super. håller inte lite länge som ett par PC men de e ju desto billigare. de tål vatten mycket bra å ger inga skav. Även Tre Zone är välldigt bra tycker de e bättre än PC men men de e väll smak sak. Men jag brukar träna med Eskadron i konstläder ni vet dom här vanliga de e det ej kil på men ja tycker de e super eftersom de e mjuka och skyddar bra.

Fast ska det vara lika bra kvaltet som PC så rek jag inte Tre-Zone. De höll mycket kortare tid.
Just kilen är ju poängen på vissa hästar....

Jag har eskadronboots, tycker de är väldigt bra, håller och har inte gett pållen några skavsår.

PC är Professional Choice.

TS
Jag är också supernöjd med mina från PC. Brukar ha de fram och sedan vanliga gummi bak. Jag är inte så förtjust i mina från Picasso. Rejäl kil, snurrar inte och skyddar bra men nja.

*kl*
Ingen som använder travboots typ Racing Tack? Bra hållbarhet och finns i flera storlekar och tyngder. Måste träs på hoven men det lär man sig snabbt. Sitter kvar i alla lägen.

Jag har de översta (svarta) och de har en liten "kula". De sitter som smäck och har aldrig snurrat.

*delvis kl*

Ni som säger ni rider med PC, vilken sort har ni?

dessa:
http://ridebutikken.no/catalog/images/professional_Choice_boots.jpg

eller dessa:
http://www.cheshirehorse.com/cw3/assets/product_full/profchoicequickwrapbells.jpg

Blev konfunderad när ni snackade om kil, det är det väl inte på de under? Eller är jag helt förvirrad?

Mina PC liknar de som är överst, fast de har en mer konstläder/galonaktig ovansida. Men det kan bero på att de är inköpta för runt 8 år sen :o vilket också säger en del om kvalitét och hållbarhet! :D

Mina PC liknar de som är överst, fast de har en mer konstläder/galonaktig ovansida. Men det kan bero på att de är inköpta för runt 8 år sen :o vilket också säger en del om kvalitét och hållbarhet! :D

Det är den äldre modellen ja. Min pålles pappa hade dem stundtals i hagen och vid ridning och de höll ju hur länge som helst :eek: :bow:

Det är den äldre modellen ja. Min pålles pappa hade dem stundtals i hagen och vid ridning och de höll ju hur länge som helst :eek: :bow:

De finns tydligen fortfarande. Pratade med en westernryttare i ridsportbutiken igår och jag har nu beställt ett par :love: Köpte ett par Globus tills dessa anländer :)

Fast de nya verkar minst lika bra de med, jag älskar PC :love:

Men fortf, har det ingen som helst betydelse att framsidan lämnas delvis oskyddad?

Liknande trådar

Utrustning Någon som har tips på bra/prisvärda ylletäcken? Jag vill inte ha med fleece mot hästen, utan åtminstone 85% ull i täcket. Det skall...
2
Svar
29
· Visningar
2 831
Senast: Wembley
·
Fälttävlan Är det någon som har tips på bra och prisvärda benskydd? Gärna länkar till internetsidor. Jag skall prova på terrängträning med min häst...
Svar
6
· Visningar
1 272
Senast: Wembley
·
P
Utrustning Jag skulle behvöa tips på riktigt BRA boots. Har boots bak på vår kallblodstravare men hittar inga som håller bra. Har provat Hööks...
Svar
13
· Visningar
1 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka