prisutdelning clear round?

Sv: prisutdelning clear round?

sjävla poängen med CR är att man får rosett om man blir felfri, och på alla tävlingar jag vart på så har man fått den vid utgången... så tror inte det är speciellt vanligt nej :crazy::)

Jag har bara varit med om att de som har varit felfria i en CR får sin rosett direkt efter sin ritt. Och jag har aldrig hört talas om det, så det är nog inte så vanligt.

Skulle bli rätt många inne på prisutdelning då :p Nuförtiden tycker jag ridsportförbundet verkar göra allt för att minska antalet ekipage inne på prisutdelningar..
Det bästa är nog att klubbarna fortsätter att ge rosetterns direkt efter avklarad ritt...

Nej det är ganska ovanligt!
Jag var på en CL en gång och då sa dom att det skulle vara prisutdelning för dom som ville, det tyckte jag var jättekul för då fick man ju ta in sin unghäst (perfekt miljöträning;)) När vi skrittat på utebanan i trekvart i snålblåsten så hade dom ändrat sig och alla fick gå till sekreteriatet för att hämta rosetterna.
Gissa om vi var arga:mad:

Bra, jag har inte varit på någon clear round på 25 år........nu ska dottern rida en och den hästen vill vi inte ha med på ngn prisutdelning

jag har heller aldrig varit med om en prisutdelning i clear roun.. meningen med hela grejen är ju som sagt att man ska få rosett om man går felfritt, och en prisutdelning som ceremoni känns lite överskattad på ngt sät tycker jag.. :crazy:

De där är nog lite olika på vart man är nånstans =)

Uppe i sundsvall har jag vart me dom att man få gå in på prisutdelning på clear round, men här i Göteborg har jag fått hämta den i sekritariatet =) Nu var de iofs 4-5 år sen jag tävlade i sundsvall så kanske ändrats där med nu :) Men tänkte de kanske beror på antal starter i sundsvall är de ju inte alls lika många som i Göteborg :smirk:

För ett tag sen när ridkolan hde sin årliga hopp "täving" så hade dom pristudelning å äre varv å alla. tror höjden började på 30 sen hoppade alla som skulle å dom som var felfri fick komma in å ställa upp å få sina rosetter och sedan så fick alla vara med på ärevarv =) men nu så får man offtas den i utgången direk när mna klarat banan.

På en tävling vi var på så hade dom prisutdelning, alla höjderna på samma prisutdelning tror jag det var med, & sen ärevarv.
Det var kul!!!:)
Annars brukar man ju få en rosett när man är klar.:d

Har bara varit med om att man får rosetten vid utsläppet.

Nej, man brukar bara få rosetten vid utsläppet.

KL

Fast bed. A är väl typ clear round men man har prisutdelning och blir placerad?

Nej det är ganska ovanligt!
Jag var på en CL en gång och då sa dom att det skulle vara prisutdelning för dom som ville, det tyckte jag var jättekul för då fick man ju ta in sin unghäst (perfekt miljöträning;)) När vi skrittat på utebanan i trekvart i snålblåsten så hade dom ändrat sig och alla fick gå till sekreteriatet för att hämta rosetterna.
Gissa om vi var arga:mad:

Vad taskigt!

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Tävling vilken färg är det på prisrosetterna på en clear round? är det fof blå/vit eller har de ändrat för såg någon som sa det:confused:
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: Marty
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar