Mia_R

Trådstartare
Någon som vet var man kan köpa massor med prismor, glas eller plast? Jag tänkte testa att tillverka ett draperi att hänga i ytterdörren i sommar då det tydligen ska avskräcka flugor från att flyga in. de här myggnätsliknande tycker jag inte fungerar öht då jag har två stora hundar som går ut och in så jag vill testa draperi istället.

Någon som vet var man kan köpa massor med prismor, glas eller plast? Jag tänkte testa att tillverka ett draperi att hänga i ytterdörren i sommar då det tydligen ska avskräcka flugor från att flyga in. de här myggnätsliknande tycker jag inte fungerar öht då jag har två stora hundar som går ut och in så jag vill testa draperi istället.
Prismor i glas kan man köpa i affärer/lampverkstäder som har tillbehör till kristallkronor. Men de är dyra och tunga. Plastprismor har panduro och liknande hobbybutiker.

Hur funkar det mot andra insekter? Vi har en hel del bin/getingar som slinker förbi spetsgardinen (som jag har i dörröppningen på somrarna) - blir de också avskräckta? Och mygg?

Hur funkar det mot andra insekter? Vi har en hel del bin/getingar som slinker förbi spetsgardinen (som jag har i dörröppningen på somrarna) - blir de också avskräckta? Och mygg?
Ingen aning, har bara läst att flugornas facettögon inte klarar reflekterande ljus så jag tänkte testa, det är inget större problem hos mig med andra insekter.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
238
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 441
Senast: Svartkatt
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 540
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat