Prisfråga Groov/Nya Groov

pinky

Trådstartare
Nu kommer jag med en sån där irriterande prisfråga... :o (Hoppas den får ligga en stund iaf.)

Vad kostar Krafft Groov och Nya groov?
Kommer nog att inhandlas på Granngården isf.
 
Sv: Prisfråga Groov/Nya Groov

Köpte en påse Groov för 132 kronor + moms idag.
/snöstorm
 
Sv: Prisfråga Groov/Nya Groov

hos mig tror jag priset ligger på groov 138, nya groov 188 på granngården
 
Sv: Prisfråga Groov/Nya Groov

Jag betalar 176.- inkl moms för en säck nya groov.

//Alice
 
Sv: Prisfråga Groov/Nya Groov

en annan fråga ....vad är det för skillnad mellan dom bägge ???
 
Sv: Prisfråga Groov/Nya Groov

Groov:
9 MJ
90 g Smrp
4 % råfett

Nya Groov:
10 MJ
125 g Smrp
5 % råfett

Mineral- och vitamininnehållet är lika i båda.
 
Sv: Prisfråga Groov/Nya Groov

Oki tack så hemskt mycket ..
:)
 
Sv: Prisfråga Groov/Nya Groov

pinky skrev:
Nu kommer jag med en sån där irriterande prisfråga... :o (Hoppas den får ligga en stund iaf.)

Vad kostar Krafft Groov och Nya groov?
Kommer nog att inhandlas på Granngården isf.

I min prislista kostar Groov 5,5 kr/kg och Nya Groov 6,3 kr/kg. Men hur mycket fodret kostar per kg är ganska ointressant i mina ögon. Väljer man mellan två likvärdiga fodersorter är det mer intressant hur mycket näring de innehåller per krona.

Du får 1,64 MJ/krona när du köper Krafft Groov och 1,59 MJ/krona när du köper Krafft Nya Groov.

Är proteinet viktigare, så får du 19,84 g smb.rp/krona med Krafft Nya Groov och 16,36 g smb.rp/krona med Krafft Groov.

Med likvärdiga menas i detta fall foder som hästen äter utan problem, så att det är hästägaren som måste välja foder.

Vill du använda Krafft och är ute efter energi är Krafft Grund bäst, 2,34 MJ/krona. För billigast protein finns Krafft Pluss Grön med 25,32 g smb.rp/krona.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 095
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
975
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2
Svar
39
· Visningar
1 592
Senast: Acto
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 970
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp