Prisfråga Groov/Nya Groov

pinky

Trådstartare
Nu kommer jag med en sån där irriterande prisfråga... :o (Hoppas den får ligga en stund iaf.)

Vad kostar Krafft Groov och Nya groov?
Kommer nog att inhandlas på Granngården isf.

Sv: Prisfråga Groov/Nya Groov

Köpte en påse Groov för 132 kronor + moms idag.
/snöstorm

hos mig tror jag priset ligger på groov 138, nya groov 188 på granngården

en annan fråga ....vad är det för skillnad mellan dom bägge ???

Groov:
9 MJ
90 g Smrp
4 % råfett

Nya Groov:
10 MJ
125 g Smrp
5 % råfett

Mineral- och vitamininnehållet är lika i båda.

pinky skrev:
Nu kommer jag med en sån där irriterande prisfråga... :o (Hoppas den får ligga en stund iaf.)

Vad kostar Krafft Groov och Nya groov?
Kommer nog att inhandlas på Granngården isf.

I min prislista kostar Groov 5,5 kr/kg och Nya Groov 6,3 kr/kg. Men hur mycket fodret kostar per kg är ganska ointressant i mina ögon. Väljer man mellan två likvärdiga fodersorter är det mer intressant hur mycket näring de innehåller per krona.

Du får 1,64 MJ/krona när du köper Krafft Groov och 1,59 MJ/krona när du köper Krafft Nya Groov.

Är proteinet viktigare, så får du 19,84 g smb.rp/krona med Krafft Nya Groov och 16,36 g smb.rp/krona med Krafft Groov.

Med likvärdiga menas i detta fall foder som hästen äter utan problem, så att det är hästägaren som måste välja foder.

Vill du använda Krafft och är ute efter energi är Krafft Grund bäst, 2,34 MJ/krona. För billigast protein finns Krafft Pluss Grön med 25,32 g smb.rp/krona.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 657
Senast: Enya
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 205
Senast: tanten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar