Sipuli

Trådstartare
Ungefär vad är kg priset för havre, och för hö?
Vet att det skiftar, beroendes på kvalité.
Men ni kan väl säga ca pris på hyfsat foder.
Måste veta eftersom jag har ponnyn i ett privatstall under sommaren, och måste köpa fodret själv...
Tacksam för svar!

Sv: Priser?

Jag köper havre hos en bonde i närheten för 1.50 kr/kg. Mindre än halva priset mot om man ska köpa på Granngården.

Hö betalar jag 2.20 kr/kg för. Då är det analyserat och jag får det hemkört. 2 kr/kg om jag hämtar det själv.

1:- kg för havre och 1,70:- kg för hö. (oanalyserat)
Ett annat ställe tar 1,60:- kg för hö. (analyserat, och man får en kopia)

Jag betalar 60 öre+moms/kg för havren, vi får hämta den själva.
Hö kostar 1,25/kg inkl moms. Det hämtar vi också själva, men det är bara bra eftersom vi inte har plats att lagra så mycket.

Betalar 1:- kg för analyserat hö, superbra värden, hemkört.

Slå det!

;)

Jag ger 1 kr kg för havren och 1,50 för höet. Då får jag även hjälp att få hem höet och få upp det på logen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Linda_A
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 185
Senast: Strandad
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 429
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar