Priser på blocket-omplaceringar??

Lyraolissy

Trådstartare
Jag kollade lite på blocket. Efter äldre hundar.
Vad tycker ni om en skk reggad cavalier på 4 år som kostar 10 000.inga meriter.
Och en oreggad cocker spaniel på 4 år som kostar 6000. Inga meriter.
Skulke ni betala detta för dessa hundar? Ja Eller nej och varför ,varför inte?
Jag tycker det är för dyrt för hundar som bara levt som familjehundar.

Ja, jag tycker att det är dyrt. Den enda anledningen till att jag skulle köpa någon av dem var om jag kände dem sedan tidigare, verkligen ville ha en av dem och därför kände att priset inte spelade någon roll.

Nu vet jag iofs inte vad en cavalier kostar i vanliga fall, men tänker att för de pengarna går det nästan att få en renrasig valp av många raser. Har den vuxna hunden då inget som gör den "speciellt bra" (hälsoundersökningar, meritering...) så kan jag lika gärna köpa valp.

Ja, jag tycker att det är dyrt. Den enda anledningen till att jag skulle köpa någon av dem var om jag kände dem sedan tidigare, verkligen ville ha en av dem och därför kände att priset inte spelade någon roll.

Nu vet jag iofs inte vad en cavalier kostar i vanliga fall, men tänker att för de pengarna går det nästan att få en renrasig valp av många raser. Har den vuxna hunden då inget som gör den "speciellt bra" (hälsoundersökningar, meritering...) så kan jag lika gärna köpa valp.
Jag känner också så, man kan få en helt oformad valp för några tusen kr mer. Finns även omplaceringar under året för 5000 såg jag nu. Men det var en dvärgpudel.

Vad anser ni vara meriterande?
Saker utöver vad som krävs.

Röntgad och har gått MH är inte meriter för mig inom Aussie. Det är något ALLA Aussies borde ha gjort.
Men Korning och bra resultat i hundsporter är för mig meriter. Och hunden behöver inte ha en massa titlar, tävlar den högsta klasserna är det mer betydelsefullt än några lägreklass-titlar.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 047
Senast: Milosari
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 052
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Har börjat skanna nätet lite mest på skoj då vi ev funderar på valp till sommaren (eller nästa år, vem vet). Jag har konstaterat att de...
2
Svar
26
· Visningar
2 634
Senast: lillamy73
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 599
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar