Priser för hundpassning?

L

lainen

Jag sitter och tittar på olika annonssidor nu om hundvakter.

Ser att prisernA skiljer enormt mycket, vad anser ni är rimligt att betala en hundvakt?

Några exempel jag sett är,hundvakt sökes 50 kr om dagen(är inte det för lite?)
Hundvakt finnes 200 kr dag eller 500 över en helg?(är inte det väl mycket)?

Såg även flera annonser där folk söker hundvakt ,men inte vill betala något?

Sv: Priser för hundpassning?

När Ruben är hos pappa betalar vi inget. När han är hos den ritkiga vakten betalar vi 100:- per gång. Ibland är det en hel dag, ibland en halv o ibland stannar han över natt.

Jag betalar 2900,- per månad för heltid på dagis för 2 hundar. Då är de i egen stor box, alltså båda mina i gemensam box. De får 2 promenader och så släpps de lösa med vissa andra hundar (kompisar) i en stor hage i princip varje dag för att busa. Om man lämnar enstaka dagar istället så betalar man per dag och då är priset per dag högre än för hel månad.

Jag brukar vara hundvakt åt två familjer

Den ena får jag inte betalt av, för de passar min hund när jag behöver hjälp

Den andra får jag 200 för typ tidig em till tidig kväll, 300 för em till sen kväll och 500 för övernattning. Har aldrig passat hunder längre än en övernattning.

Jag har haft ett antal daghundar som jag tagit hand om från tidig morgon till em./kväll. Då har jag tagit 100:- om dagen. Då har de fått hänga med mig och min hund på våra aktiva dagar, inte lämnats själv öht i princip, fått mycket motion, vart med överallt och fått social och mental aktivering :)

Nu har jag 2 hundar som jag promenerar vid lunchtid 3 dagar i veckan. 50:-/hund och dag. Promenaderna varierar lite i längd, men aldrig mindre än 30 min. Och då går vi iväg till ett skogsparti så de kan springa fritt en stund och bralla av sig energi tillsammans med min hund

En sak man måste tänka på är ju att vissa kan ha ett eget litet företag och rastar/passar hundar som en del i det. Då försvinner typ halva summan i moms och skatt. Andra gör det som en hobby och behåller hela summan själva.

Hundra kronor per dag låter vettigt tycker jag:)

HUnddagis låter faktiskt ganska billigt med tanke på att dom har personal och lokalkostnader mm?

500 kronor för en övernattning som någon skrev i tråden? vem betalar så mycket?
Jag som tyckte 500 för en helg lät mycket=D

Jag tycker det kan bero lite på ras och individ också, finns hundar som inte kräver mer än ett par lugna promenader och så finns det de som behöver både motion och hjärngympa varje dag för att må bra, så då kan man ju ta betalt lite därefter.

Jag har haft hundvakter som inte tagit betalt alls, hur länge hunden än va hos dom..till hundvakter som tagit 50kr/timme. Just nu har jag dagmatte till valpen och hon tar 100kr per "jobbdag", alltså om hon har honom i ca 7-8 timmar. Hämtar vi honom efter halva dagen så tar hon bara 50kr, så det tycker jag är rimligt :)

Hundra kronor per dag låter vettigt tycker jag:)

HUnddagis låter faktiskt ganska billigt med tanke på att dom har personal och lokalkostnader mm?

500 kronor för en övernattning som någon skrev i tråden? vem betalar så mycket?
Jag som tyckte 500 för en helg lät mycket=D

Som företagare som lever på hundar hade jag behövt ta 500 kr i TIMMEN om jag skulle syssla med hundpassning :D. Dom som bara tar en hundring per dag måste göra det för skojs skull och lever på a-kassa eller försäkringskassan :angel:.

Jag skulle vilja säga som i diskussionerna om medryttare.

Ett bra pris är ett där både hundägaren och hundpassaren är nöjda.

Vem skulle ha råd att betala det?
Folk slåss nästan om att få passa Ruben, vi skulle garanterat kunna ta betalt av vissa vi känner :-P
Allas favorit!

Ingen av de vi har lämnat hund till lever på det. De har jobb eller är pensionärer. De passar hund för att det är kul.

Är de hos mina föräldrar betalar jag inget, är de hos hundvakt i stan (natt) betalar jag 50 kr för vardagsnatt och 100kr för helgnatt, detta för att de går ut morgonprommis på morgonen på helgerna och behöver inte gå ut alls med dem på vardagar. :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 129
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 891
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 794
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka