Priser för färdig stallinredning

Fredag

Trådstartare
Ni som har köpt färdig stallinredning, hur mycket har det kostat (materialet)?
För att undvika att tråden eventuellt tas bort, undvik att berätta vilket fabrikat det är, men beskriv ungefärlig standard och antal boxar.

Några hemsidor har lite priser listade, men jag misstänker att det sällan blir just dessa det landar på när man handlat klart...

Tackar så mycket! :bow:

Sv: Priser för färdig stallinredning

Ni som har köpt färdig stallinredning, hur mycket har det kostat (materialet)?
För att undvika att tråden eventuellt tas bort, undvik att berätta vilket fabrikat det är, men beskriv ungefärlig standard och antal boxar.

Några hemsidor har lite priser listade, men jag misstänker att det sällan blir just dessa det landar på när man handlat klart...

Tackar så mycket! :bow:

Inte byggt ngt än, kommer nog göra eget då jag inte vill ha skjutdörrar & så mkt galler, det blir så opersonligt.
Men har letat bland massa försäljare & kommit fram till att mna får räkna med minst ca 7000/box om man ska ha färdigt.
Blir säkert billigare om man beställer mer men då är det nog stora summor det gäller...

betalade runt 9 000 styck, beställde två boxar.

Jo, de billigast ligger ungefär där - i alla fall de som har priserna utskrivna på nätet.

Ändå nyfiken på vad ni alla fått ge för era färdiginredda stall och hur många boxar det är. Berätta gärna om det var enklaste sorten eller lite mer designade modeller på boxar! :bump:

29 000 för tre boxar. med trä nedtill, galler mellan boxarna. galler till fönstren... lycka till!

Tack! Var det designade "finboxar" eller standardinredning?

Mina kostar 57000, två fullstora boxar o två A-ponnyboxar,, helt kompletta med galler o allt som hör därtill,,, dyrt...javisst,,, men dessa hade jag bestämt mig för redan då jag började fundera på stallbygge för ett par år sedan,, nu skall det till hösten stå ett nytt stall här med dessa boxar i..:D

När vi byggde betalade vi runt 15 000 för två fronter och två väggar, standard.
Skjutdörrar med öppningsbar front, väggar i plyfa.

Enklaste sättet att få veta vad ditt stall skulle kosta är att be om offert. Om du mailar så skicka gärna med en skiss på hur du tänkt dig. Då kan du få med vad frakten skulle gå på och ev rabatter med (går nästan alltid att förhandla fram)

/Borboleta fd stallinrednings säljare

Jag blev färdig med mitt stall för ett par månader sedan. Beställde exlusiv inredning med egna önskemål. Fronterna är välvda med dekoration. Inget galler i dörren 1.3m hög och med ventilation i nederkanten på dörrarna. Köpte 2 mellanväggar och 2 fronter 4m + 2 fronter 3,5m med slagdörrar total höjd 2.4m. Stående granplan. Supernöjd och supersnyggt!! Betalade 31 000+moms o frakt för allt. Hade innan köp varit i kontakt med ett stort antal leverantörer och fått offerter. Fann att de flesta standard boxarna var dyrare än denna firman. Fick det dessutom levererat på bestämd dag och tid!!

För fullständig box med mellanväggar, bakvägg, front med öppningsbart galler och skjutdörr får du slänga fram 9625 kr inkl moms (standard)

Försökte med bild men är tydligen totalt helkass på den fronten. Har lyckats tidigare på en annan tråd. Ska prova igen annars får ni titta på en gammal stalltråd. Återkommer.........:rofl:

stallet1.jpg

Nu tror jag att jag lyckades!!:banana::bump:
Glömde berätta att jag fick även en extra ponnydörr som syns på bilden, så jag kan byta beroende på storlek på häst/ponny i boxen. Inredningen är målad i Roslagsmahogny. Väggarna är numera vitmålade.

Verkligen jättefint - till ett skapligt pris också!

Är ytterväggarna putsad betongsten?

Jag betalade 35 000 för allt
box 3x4 . 4 fronter med öppningsbart galler.
Hel mellanvägg 2st
3 vipp krubbor
3 st hängare för täcke
Blev gätt bra

Väntar på leverans av två stycken 14 m2 stora boxar av standardtyp(två fronter och två mellanväggar) samt två stora fönstergaller. Kostar 25 000:-

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 813
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 329
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: Amha
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 212
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar