Priser för färdig stallinredning

Sv: Priser för färdig stallinredning

Tack så jättemycket! Så här ser det ut nu när jag målat ytterväggarna oxå.

th_stall1-1.jpg

th_stall2-1.jpg

Ca 8000kr/box. 9kvm med högt galler, boxlucka och skjutdörr.

Dock så tog detta företag betalat per vägg och priset var olika beroende på vilken vägg man skulle ha, tex. så var en front dyrare än en mellanvägg.

Kanske något att fundera på litegranna, om man tycker det är värt att själv bygga mellanväggarna och bara beställa fronter:)

Tack för svaret, men det är en gammal tråd och tyvärr oaktuellt numera.

visst ska gammla trådar få vila i frid men tycker vi kan kasta lite ljus över den:idea:

för nu är det nämligen jag som letar stallinredning :crazy:

har hittat två företag som har prisuppgifter på nätet och fick ihop
12000:- på första och
12 150 :- på andra

tyvärr vill väll vill ha tarmen ha något exklusivare men jag inser att mina boxar kan INTE kosta mer än vad stallet gör :crazy:

så framm med fler förslag och bilder

För nåt år sedan var det ett företag som anonserade billiga polska boxar som man kunde köpa kompletta, jag vet inte om de finns kvar men jag uppfattade det som att de låg flera tusen under de billigare alternativen i sverige. De hette typ polenbyggarna eller nåt sånt men nu hittar jag dom ingenstans, kanske lagt ner?

Annars är ju de vanliga leverantörerna från ca 10 000kr /box. Standardmått dvs.

Vi har byggt nytt nu men eftersom vi inte ska ha standardmått bygger vi eget det blir för dyrt annars, (bygger 6 st fölboxar till i ett stall på 135 kvadrat, finns några gamla boxar i gamla stallet).
Eftersom vi byggde även innerväggar och nu grund+platta fanns det inget alternativ som blev prisvärt med färdig inredning.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 813
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 329
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: Amha
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 212
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar