Pris på skogsmark...

Bubbla

Trådstartare
...i norra Uppland? Någon som vet ett ungefärligt pris per hektar? På en ganska dåligt skött bit skog, lite sank i vissa partier, som förmodligen ingen någonsin kommer bry sig om att avverka. Behöver inga exakta priser alls, har bara ingen aning om ens i vilken klass det ligger.

Bubbla, behöver mer mark till sin hästgård... :angel:

Sv: Pris på skogsmark...

Det är svårt att svara generellt på en sån fråga. Jag gissar att priset på skogsmark i dina trakter är ca 250 kr/m3 skog. SÅ hur mycket skog finns då på marken? Välskött tät produktionsskog kan väl ha 400 m3 skog men på den marken du beskriver kanske bara finns 100 m3.

Så ett svävande svar är allt mellan 20 000 och 100 000 kr per hektar.

Sv: Pris på skogsmark...

Ja välskött är den ju inte. Och det finns en del skog på den men det är blandad kompott, lite lövträd och sen mest tall och gran. Många träd har rasat, de sågade ner en del för en kraftgatas skull och de träden ligger kvar, alltså verkar ingen tycka att det är värt besväret är det intryck jag fått.

Är jättedålig på att uppskatta virkesförråd, så jag har ingen aning faktiskt, men tack för ditt svar! Då har jag ett riktmärke (om än ganska stort) i alla fall.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 667
Ekonomi & Juridik Vi har nyligen köpt nytt hus & vi kommer att ta hem mina hästar, på visning och vid samtal med mäklare, säljare & markägare så skulle...
Svar
9
· Visningar
3 347
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 528
Senast: moonstruck
·
Ekonomi & Juridik Förra året lade vi ett bud på en grannfastighet till oss, tyvärr gick den till vår andra granne som lade ett bud strax över oss. Nu...
Svar
19
· Visningar
2 948
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V