Pris på pomeranians

F

Fjunet

Vad brukar pomeranians kosta? Jag har letat efter annonser för att få en hum om det, men hittar inga :confused:

Sv: Pris på pomeranians

Det är en variant av tysk spets.. även känd som dvärgspets (Zwergspitz/pomeranians)

Var inte de mycket billigare för något år sedan?

Har inte en susning,(inte "min" ras) men de flesta hundraser har ju stigit i pris de senaste åren.

De kostar mellan 10-14000 kronor. Beroende på var i landet och vilken uppfödare.

Ring till svenska kenneklubben
08-795 30 00

Priset på en Pomeranian ligger nu oftast mellan 12.000-15.000:-
men då det är fri prissättning så kan det finnas valpar som är både billigare och dyrare............men kolla hur seriös uppfödaren är innan du köper, inte kolla efter det billigaste priset! kan bli dyrt i slutändan.

Gnist skrev:
SKK sätter inga priser ....

Nej, men man kan ringa och höra med dem vad de vanligaste priserna ligger på, och sen kan man få tele.nr. till olika uppfödare, och de kan priserna :D

Jag har pratat med massa olika kennlar,
och alla säger samma sak att dom ligger runt 15-20000kr
pga utav att dom föder inte mer än 2 valpar om gången.
Det är en beställnings hund om jag har fattat det rätt?:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 065
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 955
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka