Pris på metacam & penovet?

S

_smirnofff_

Vad kostar det?

Hästen ska behandlas med det i 6 dagar nu.. Ska snart åka o hämta ut det. Men är nyfiken på hur mycket det kommer gå på ;)

Sv: Pris på metacam & penovet?

beror på hur mkt den ska ha, men jag har betalt ca 750 tror jag. En flaska går på nåt på 300. Det är metacam jag pratar om :)

Senast ändrad:

Jag kan rekommendera FASS.se. Där kan du läsa om Metacam och Penovet och alla andra djurläkemedel. Dock ser det ut som att FASS numera inte ger prisuppgift (det gjorde de tidigare)?

Ja, just det. Du har så rätt så:) Men jag kommer inte ihåg vad jag har haft för storlek tyvärr!

En flaska penovet tror jag vi gav knappa 90kr för när vi hämtade ut sist men det brukar gå åt två flaskor på 1vecka ca, lite beroende på hur många milliliter man ska ge per gång:)

Vi hämtade just ut Enecillin (tror det heter så), likvärdigt med Penovet tydligen, gav 86 kr per flaska.

Dock så är det ju bara 100 ml i en flaska, vilket räcker i 2 dagar för min häst.

Hämtade ut ny Penovet idag.Fick ge 86 kronor per 100 ml.Hästen ska ha 7 ml per 100 kg djur.(Om inte din veterinär har ordinerat annorlunda förståss)

En injektionsvätska som innehåller bensylpenicillinprokain.(Penicillin alltså).

skulle ha betalat strax över 700kr för två metacm flaskor om jag inte minns fel, hämtade dock aldrig ut de utan valde att ge djävulsklo i stället. billigare och bättre för i alla fall denna häst då han var en sk.a kolik häst och de ska undvika både metacam och butta.

lyckat till

dyrt är de :( ring och hör med apoteket direkt så får du exakta priser

Jag betalade 748kr för 2 frp Metacam. 10 doser till 500 kg häst.

Har använt de förut och är kanonnöjd, ingen livstidskarantän och så himla enkelt och smidigt att ge :bow:

:angel: jag gav 110 kronor för hela kuren på 6 dagar. inkl kanyler o sprutor. 30 ml om dan skulle han ha..
Penovet då..

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 576
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: skogaliten
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
335
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka