millus
Trådstartare
Min sambo brukar leverera hö till några av sina hököpare. Problemet är att de betalar bara för höet inte frakten, de tar liksom för givet att frakten ingår! Sambon brukar använda en traktor o dra släpet med plus att hans medhjälpare följer med i en lastmaskin. Hököparna bor ca 5 km ifrån oss. Balarna är stora rundbalar som väger ca 200 kg och han brukar ta ca 1 kr kilot. Lastmaskinen använder de för att lyfta upp balarna på höloftet och vid varje leverans lastas ca 2 ton hö. Sambon tycker att det är lite pinsamt att be om betalt och har ingen aning om vad han kan begära?
Så nu till frågan: Hur mycket skulle ni betala för att få höet bekvämt hemlevererat+ upplastat på höloftet? Och vad tycker ni att det är rimligt att ta betalt? Jag kan tillägga att höet oftast är av mycket bra kvalitet, tom så de får blanda med halm ibland
//millus
Så nu till frågan: Hur mycket skulle ni betala för att få höet bekvämt hemlevererat+ upplastat på höloftet? Och vad tycker ni att det är rimligt att ta betalt? Jag kan tillägga att höet oftast är av mycket bra kvalitet, tom så de får blanda med halm ibland
//millus