Pris på levererat hö

millus

Trådstartare
Min sambo brukar leverera hö till några av sina hököpare. Problemet är att de betalar bara för höet inte frakten, de tar liksom för givet att frakten ingår! Sambon brukar använda en traktor o dra släpet med plus att hans medhjälpare följer med i en lastmaskin. Hököparna bor ca 5 km ifrån oss. Balarna är stora rundbalar som väger ca 200 kg och han brukar ta ca 1 kr kilot. Lastmaskinen använder de för att lyfta upp balarna på höloftet och vid varje leverans lastas ca 2 ton hö. Sambon tycker att det är lite pinsamt att be om betalt och har ingen aning om vad han kan begära?

Så nu till frågan: Hur mycket skulle ni betala för att få höet bekvämt hemlevererat+ upplastat på höloftet? Och vad tycker ni att det är rimligt att ta betalt? Jag kan tillägga att höet oftast är av mycket bra kvalitet, tom så de får blanda med halm ibland

//millus

Sv: Pris på levererat hö

jag köper mitt hösilage inkl frakt, ni får kaske påtala detta annars så tänker nog nte vederbörande på det, eller höja höpriset med 10 öre eller nåt.

1 krona/kilo för hö låter väldigt billigt! Jag skulle nog höja hökostnaden lite och på så sätt låta frakten ingå i priset. Annars har jag ingen aning om vad det kan vara värt, våran frakt ingår :D

Ullis

Själv betalar jag för höet 1,20 kilot, och får själv lasta in plus stå med på vagnen och lava.. Sen kör de hit vagnarna och vi lastar själv av.

Men för hösilage betalar jag 1 kr kilot, inkl leverans

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Står inför ett dilemma med vinterns foder som jag kanske kan få lite feedback på. Jag har beställt och redan betalat för hälften...
Svar
8
· Visningar
2 732
Foder & Strö Har redan nu börjat se mig om efter en ny höleverantör för år 2013-14, på grund av mycket dåligt hö som vi har fått av den nuvarande...
2
Svar
37
· Visningar
5 072
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
3 132
Senast: a1agnlju
·
M
Foder & Strö Om man köper hö från en höbonde som har allt sitt hö på en skulle och detta hö är delvis skulltorkat... Höet levereras ca varannan...
Svar
12
· Visningar
1 389
Senast: CosmicQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve