Pris på halm?

Sv: Pris på halm?

Jag betalar 100:- för en stor sån där bauta rundbal.
Får det hemkört (1 km).

Betalar 100:- för en sån där stor rundbal.

Dock är den halmen väldigt dammig och fungerar inte som foderhalm som jag hade som tanke. Nu har stallkompisen fått den i stället som har sin häst på halm och kan blanda den med den bra halmen.

1 kr/kg, för riktigt fin havrehalm. Trodde aldrig att jag skulle hitta någon halm i år, så jag betalar och ser glad ut...

Jag betalar 0,75 kr/kg för fin dammfri vetehalm i småbal, helt ok tycker jag!

I vilken prisklass ligger halmen på iår?

Jag betalar 5 kr balen och då innehåller de ca 10 kg. Köper det hos min höbonde och han tar lika mycket vare sig det är brist eller gott om det. Halmen är dock inte speciellt bra i år som alla säkert vet :(

Jag ger 75kr för ungefär 300kg havrehalm, rågvetehalm eller kornhalm. Jag använder havrehalmen till mina. Dom ligger på dom största rundbalarna som finns. Jag kan få det hemkört om jag vill, men då behövar jag köpa större kvantiter, 15-20 bal åt gången. Så vi åker och hämtar själva med traktor och vagn. 3-5 st, gång.

Vi betalar 1,5 kr/kg + moms 0,29 kr/kg = totalt 1,44 kr/kg. Levererat hem till stallet och hjälp med avlastning ingår. Småbal eller storbalshalm, samma pris på båda. Stockholm.

Min far säljer sina för 75kr/st storbal. Samma pris som andra år!

jag betalar 100spänn för en mindre rundbal och 200kr för en väldigt stoor ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
411
Senast: Elo
·
Anläggning Mina och stallägarens hästar går på lösdrift med en höstation där de äter hö en och en. Förra året fixade vi en stor låda att ha halm i...
Svar
12
· Visningar
1 237
Senast: Marvin
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka