Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad betalar ni för en privatlektion och hur lång tid pågår lektionen? Rider ni då med egen häst eller rider ni på hyrd häst? Ingår framskrittning i lektionen eller har ni möjlighet att göra detta innan lektionen börjar?
OT fråga. Vad är skillnaden på klassisk dressyr och modern dressyr?Jag har ju flyttat från mina tränare och får nu åka 10 mil dit eller träna via ridesum.
Träna hemma hos dem går på 500 kr och 450 på ridesum för frun och ngt mer för maken. Åker de ut(när jag bodde närmre) tar de givetvis mer betalt. Jag brukar få rabatt av maken iom att jag jobbat där. Annars vet jag att det kan gå på en tusenlapp på bortaplan.
Frun har tävlat tom GP, är utbildad ridlärare, beridarstipendiat och utbildad gymnasielärare.
Maken har ingen utbildning på pappret. Men har lång erfarenhet av att utbilda hästar tom GP och skolor ovan mark. Han är den eliten använder för piaff/passage/piruetter främst.
Båda undervisar modern dressyr med en släng klassiskt.
Jag rider egen häst och rider fram innan.
Allt är vitt.
På ridskolan betalade jag 700 för en timme. Då skulle du ha promenerat 10 minuter med hästen innan lektionenNästan alla verkar betala mindre än vad jag får göra. För mig kostar en lektion 500 för 30 minuter. 100 kronor av detta är hyra för häst. Framskrittning är en del av lektionen så effektiv tid att rida blir cirka 20 minuter. Jag passar dessutom inte på hästen jag får rida då den är för stor och tungriden för mig.
Jag började på LCnivå på min förra häst. Vi tävlade msvb sen.. tränade högre.Ni som rider de dyrare tränarna, vilken nivå tränar ni på?
Själv tränar jag på LC-nivå.