Pris för klippning

c0pyright

Trådstartare
I "mitt" stall är jag den enda personen som har en egen klippmaskin, därför har jag fått förfrågan om jag vill klippa mina stallkompisars hästar. Det jag undrar är hur mycket det är rimligt att ta för en klippning? Hel respektive halvklippning? Vad betalar ni?

Sv: Pris för klippning

Har bara köpt klipptjänst en gång av en kompis i stallet. Då betalade jag 400 för helklippning.
Har för mig att hon tänkte så här 300 för slitage på skär och maskin samt olja. Och 100 kr/h det tog att klippa.

(När jag lånat maskin av andra och klippt själv så har jag betalat 200-300 kr).

Själv skulle jag aldrig klippa för mindre än 500. Men jag hatar verkligen att klippa och tycker det räcker gott och väl att klippa mina egna....

Om du kollar annonssidor så brukar priset för helklippning ligga mellan 300-600.
Tungt, tråkigt och riskfylld jobb samt vad maskinen kostar i inköp och underhåll så tycker jag det är ganska billigt.

Jag skulle i så fall hellre hyrt ut klippmaskinen eftersom det är så tungt att klippa. Och då skulle jag ta 300 kr för uthyrning.

Jag hade inte bara hyrt ut maskinen utan klippt hästarna åt ägarna vet så många som inte är rädda om saker som inte är deras egna jag hade tagit runt 400 men då har jag inte den dyraste maskinen, hade jag haft en dyrare ja då hade priset gått upp.

OM du ska hyra ut din maskin så var noga med att personerna du hyr åt har RENA hästar, annars sliter det onödigt mycket på skären

Jag har inte någon egen klippmaskin men klipper helst själv så förut lånade jag ridskolans klippmaskin för 100kr. Sen vet jag att man kunde hyra maskin från Granngården för typ 200 kr men då fick man själv köpa skären.
Nu har vi en tjej i stallet som inte lånar/hyr ut sin maskin så man kan klippa själv men hon kan klippa åt en om man vill och då betalar jag 300kr och det är samma pris för halv som hel klippning. Ett rimligt pris tycker jag.

Sen vet jag inte vad folk här menar med tungt, jag tycker inte det är tungt att klippa häst.

Jag skulle inte klippa för under 500 kr. Det är inte värt besväret, tiden det tar, slitaget på min maskin, risken för att den går sönder och slipning av skär, inköp av ny olja osv.

Jag avskyr att klippa så har satt priset så högt att jag oftast slipper frågan, men får jag den och har tid så känns det ändå värt det för de pengarna liksom. :)

Jag tar 700kr för helklippning på stor häst och 500kr för helklippning av ponny.
300kr för klippning av hals/bog oavsett storlek på häst.

Jag klipper och krav är att hästen är snäll att klippa och är ordentligt ren annars får den som vill ha hästen klippt antingen betala för extra tid eller ett nytt skär om hästen är för smutsig.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 808
Senast: Ketrawzc
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 399
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Hästmänniskan Varför är endel häst människor inte så trevliga! Har blivit väldigt ledsen för kommentarer jag fått på mina trådar där man tror att jag...
Svar
11
· Visningar
2 075
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama