Prickar i ögat på hästen?

J

Jenny054

Idag stod jag ute i solen och borstade och min sambo blir helt till sig.
I hästen ena öga är det lixom 3 prickar i pupillen.

Tänk er chokladströsselkulor, ni vet små runda saker.
Så var det bara i ena ögat, ska det vara så?
Säkerligen en superdum fråga, men jag har aldrig lagt märkte till detta på nån häst förr, men å andra sidan kanske man inte har tänkt på det?

Sv: Prickar i ögat på hästen?

Ser det ut ungefär som det här?

IMG_3965.jpg

Har ingen aning om vad det är i så fall (Bilden är tagen idag så jag upptäckte det nyss, vet inte om han är lika dan i andra ögat) men jag vill också gärna veta !

Köpte honom i slutet av december, så han veterinärbesiktigades ju för inte så länge sedan och så vitt jag vet har han inte heller gjort något som kan ha skadat ögat...

Vet du när din blev kollad i ögonen senast och om den kan ha skadat det det senaste?

// Train :)

Jag trodde alla hästar har sånt? :p
Iaf alla jag har tittat efter på, ser ut som det sker en liten expolotion i ögat :angel:

Ja det ser exakt ut sådär!
Försökte ta bilder men jag och min kamera kommer inte så bra överens ibland..
Ska nog läsa bruksanvisningen. ;)

Det var inga såna saker i andra ögat, därför jag reagera lite.
Har haft hästen i 3 år och noll koll på vetundersökningar och sånt, finns ingen jag direkt kan fråga heller.
Men jag vet att hästen är i bra skick och aldrig varit skadad.

Någon skada under min tid har jag aldrig märkt med ögat.

Haha, vad skönt att höra :laugh:
Har faktiskt aldrig tittat så noga i hans ögon så jag blev lite skakis när jag såg det där! Vad bra att det är normalt. hoppas verkligen att det är samma sak som Jenny054's häst har då :)

//Train

Edit: Såg nu att hon också redan svarat =)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 431
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 325
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 650
Senast: Stereo
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 429
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10