Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är jag fortfarande oskuld, men jag kommer aldrig någonsin få använda något form av hormonellt p-medel, så jag kommer alltid att använda kondom. Dock ser jag det (iaf nu i teorin) som rätt smidigt också; det har mycket hög säkerhet, skyddar dessutom mot sjukdomar, och inga biverkningar.
Varför skulle du inte "få använda"?
Jag har migrän med aura.
Mamma har haft hormonellt utlöst bröstcancer.
Flertal släktingar (kvinnliga som manliga) har högt blodtryck.
Farmor och faster har sammanlagt haft över 10 blodproppar.
Och även om jag teoretiskt "kanske skulle få" känner jag mig inte särskilt sugen med tanke på ovanstående.
Ah, då förstår jag. Blev bara förvånad över uttrycket "få" istället för kan inte använda, typ.
Aldrig använt nåt p-medel. Vill vara hormonfri.
P-piller (Yaz)! Hatar att ha mens så jag hoppar över alla sockerpiller. Till slut så kommer den ju ändå men det är tillräckligt sällan för att jag ska vara nöjd.
Jag använder Natural cycles och skyddar med kondom på röda dagar. Har en väldigt regelbunden cykel. Hade jag absolut, absolut inte velat ha barn eller haft oregelbunden cykel hade jag nog inte vågat gå på appen. Jag har bara använt p-piller förut så jag har tyvärr inga råd att ge om andra preventivmedel. Hoppas du hittar något som passar dig så att du får må bra!
Pga ovanstående har jag också börjat fundera på Natural cycles. Hur fungerade övergången från p-piller till appen för dig?
Hade det inte varit för att man lik förbaskat får mens så hade jag steriliserat mejP-spruta. Ingen mens och är supernöjd. Vill inte vara utan den (trots sprutskräck). Har provat stav och den tog ett tag innan jag sluta blöda. Sen hade jag ingen mens men strax innan jag skulle ta ut den så börja jag blöda igen. Har även provat minipiller. Några månader utan mens sen blödde jag nästan konstant i nästan ett halvår. Blödde typ 2,4 vecka och uppehåll i 1-2 veckor. Aldrig mer.
Nu är jag fortfarande oskuld, men jag kommer aldrig någonsin få använda något form av hormonellt p-medel, så jag kommer alltid att använda kondom. Dock ser jag det (iaf nu i teorin) som rätt smidigt också; det har mycket hög säkerhet, skyddar dessutom mot sjukdomar, och inga biverkningar.