Preventivmedel?

Ursäkta trådkap!

Får du fortfarande hämta ut Yaz? Mitt apotek säger nej nu får man bara hämta ut de billigare alternativen som ska vara detsamma. Det är det INTE jag har mått skit de senaste månaderna av de nya pillren :( Apoteket säger i princip att jag ljuger och att det inte är någon skillnad...

Pga ovanstående har jag också börjat fundera på Natural cycles. Hur fungerade övergången från p-piller till appen för dig? :)
Men på riktigt?! Jag har aldrig haft problem att hämta ut och de har aldrig försökt lura på mig något annat. Nu senaste gångerna har jag iofs beställt från apotea och då finns det ju bara Yaz att välja på. :up: Testa det om du inte gjort det redan. :)

Vad har ni för preventivmedel?

Efter att ha testat flera sorters Ppiller och inget funkar, jag blir nedstämd och får huvudvärk har jag gett upp dessa. Nu har jag testat spiral ett tag och jag har sådan mensvärk varje dag att jag funderar på att plocka ut den :/
Några tips?

Äter Cerazette, hur bra som helst! Ingen blödning förutom typ 1-3 dagar nån gång om året om hormonerna tar över av stress eller annat, testade att vara utan 6 månader för typ 2 år sedan och mensen kom igång perfekt med en gång trots då 10 år utan! :)

Så hur nöjd som helst, hatar mens och mår skit av det men längtar ju efter barn så sterilisering eller annat är givetvis inte aktuellt :)

Nu är jag fortfarande oskuld, men jag kommer aldrig någonsin få använda något form av hormonellt p-medel, så jag kommer alltid att använda kondom. Dock ser jag det (iaf nu i teorin) som rätt smidigt också; det har mycket hög säkerhet, skyddar dessutom mot sjukdomar, och inga biverkningar. :up:
Östrogenfria piller då? Det finns ju alternativ även för de med aura

Jag har migrän med aura.
Mamma har haft hormonellt utlöst bröstcancer.
Flertal släktingar (kvinnliga som manliga) har högt blodtryck.
Farmor och faster har sammanlagt haft över 10 blodproppar.

Och även om jag teoretiskt "kanske skulle få" känner jag mig inte särskilt sugen med tanke på ovanstående.
Har också migrän med aura samt högt blodtryck och proppar i familjen, därav att jag fick p-stav och sen desogestrel.
Så ett finns alternativ om det blir aktuellt :).

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 227
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
515
Senast: FrDrake
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
668
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 815
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar