Jag har redan fet hy, fet hårbotten och finnar från början, men har inte noterat att det har påverkats av spiralen. Det har nog varit som vanligt tror jag.
Med Jaydess hade jag en hel del cykliska symptom. Minns att jag mådde illa osv och att jag typ varenda månad blev orolig att jag hade blivit gravid
När jag diskuterade det med gyn så bedömde hon att det var symptom kopplade till min egna ägglossningscykel och att jag behövde lite högre hormondos för att förhoppningsvis inte få ägglossning. Jag har också haft lite besvärliga insättning/uttag och utifrån det bytte jag till Kyleena så jag inte skulle behöva byta spiral lika ofta.
Är supernöjd med Kyleena. De cykliska besvär som jag hade med Jaydess försvann helt. Nu märker jag inte av några hormonella symptom alls!
Ang blödning så har jag med båda varianterna haft en regelbunden men väldigt liten mens. Så lite att det räcker med ett vanligt trosskydd första dagen när det är "som mest" och sedan använder jag faktiskt ingenting. Det blir mer som lite blodig flytning än riktig mens i mängd. Om jag inte minns helt galet så blödde jag något mer med Jaydess, men det var fortfarande en väldigt sparsam mens.
Jag har inte haft några mellanblödningar eller liknande med Kyleena. Det var rätt länge sedan jag hade Jaydess så har lite svårt att minnas, ev att jag hade lite sånt precis i början.
Kyleenas hormondos verkar vara toppen för mig iaf. Men jag är en sån som mår rätt dåligt att mina egna hormoner så jag kan nog inte ha allt för låg hormondos. Kyleena verkar vara precis lagom för mig. Tror det snart är dags för byte och då kommer jag vilja fortsätta med Kyleena