Prestige vs Equipe

Sv: Prestige vs Equipe

Oj- det finns ju så många olika prisklasser på dom båda två... Det är svårt att jämföra... Vilken modell syftar du på. Eller det är bara allmänt?
Prestiges bommar har livstids garanti. Det kan ju vara bra.
Equipe är ju nya, moderna och snygga.
Svårt att säga hur mkt de håller för redan.

Oj- det finns ju så många olika prisklasser på dom båda två... Det är svårt att jämföra... Vilken modell syftar du på. Eller det är bara allmänt?

nej bara lite allmänt sådär. har en prestige gs extra nu men den är lite för svängd för hästen så lutar nog åt en equipe, vet inte vilken modell dock. men vet inte så mycket om dom efter som dom är relativt nya? iaf inte hört så mkt om dom förräns mer nu..

okej :) jag har bara ridigt i prestige, gillar dom skarpt men den jag har nu, Golden Star Extra är för svängd, finns det någon modell som är rakare av prestige? vill ha meredith modellen men vet inte om den är ännu mer svängd..

jag tycker bäst om prestige, längtar efter min Arezzo D :love:

sån har jag!!!:D gillar den jätte mkt:love: kommer nog bi nöjd...

TILL TS:när jag provade ut min Arezzo så sa dom att den inte var lika svängd som de andra prestige! meredith sadeln var den som låg bra på minst antal hästar...

jaha okej:P hur är arezzo'n att rida i då? inte världens snyggaste enligt mig men bara den passar på hästen och är skön att rida i så:D

han är överbyggd men samtidigt ganska rak, GS är tex för svängd. Den är underbart skön!

Jag äger en Equipe Oxer Special och en Prestige Paris. Båda sadlarna är väldigt trevliga, snygga och bra kvalitet.

Skillnader:
*equipe-träbom, går att byta ut, prestige-plastbom, går att värma om
*equipe-mer framskuren i orginal utförande
*equipe är rakare i bommen än prestige
*i mina sadlar är permanent stoppningen mjukare i prestigen
*equipen kan du få i stort sett som du vill, prestige är mer olika "mallar" att välja mellan.

Jag föredrar equipen framför prestigen, men det är ju som sagt en smaksak. A och O är ju hur sadeln ligger på hästen.

Fast Equipe är väl inte nya :confused: De har ju funnits i minst 10år

Ja, de har de på ett ungefär. Nån som vet varför de har fått ett sånt uppsving på senare år?

Jag tycker inte att det blivit ett uppsving direkt, i tävling har sadlarna varit populära länge.

Men det är kanske mer "hobby" människor som köper dem idag :confused:

Jag tycker inte att det blivit ett uppsving direkt, i tävling har sadlarna varit populära länge.

Men det är kanske mer "hobby" människor som köper dem idag :confused:

jag tycker att det verkar som de marknadsför märket mer nu än förut iaf. För nu vet nästan alla vad det är för märke och förut hade man inte hört speciellt mycket om dom..

jaha okej:P hur är arezzo'n att rida i då? inte världens snyggaste enligt mig men bara den passar på hästen och är skön att rida i så:D

jag tycker dom är jättesköna, lite annorlunda (mkt snyggare i verkligheten än på bild) passar mig som är lång... min häst är också ganska rak i ryggen m hög manke, lite överbyggd;):angel:

Hellre equipe. Jag har inte ridit i någon Prestigesadel som jag gillat... allt från golden star till meredith.

Har haft en Prestige Paris tidigare, har en Equipe Grand Prix nu. Föredrar Equipen, även om båda två är trevliga sadlar.

Liknande trådar

Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
160
Senast: MiniLi
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 011
Senast: fio
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka