Prestige versaille

S

Széplak

Kan någon berätta lite om sadeln? Sadelprovarn rekommenderade en sån till min häst och jag undrar lite hur den är att rida i?:) Bästa vore väl självklart att prova så ska försöka få tag på en!

Sv: Prestige versaille

hade inte sadelprovaren någon du kunde provrida då?
För nimåste ju ha provat den på hästen om sadelnprovaren sa att de passade ?!

Jag är iaf nöjd med min versailles.
Har +2 på kåpan.

Ne hon hade ju inte de :(utan hon konstaterade att en versaille med bom 37 skulle ligga jätte bra!Men hon kommer tillbaka om 2 veckor igen så då har hon förhoppningsvis med sig en, men är den bra till korta ben? Ellerja, jag har väl normala men absolut inte långa :D

Man kan ju välja storlek på kåpan och jag som har långa ben har +2 på kåpan.
Så en normal kåpa skulle nog passa dig isåfall.
Min mamma använder min sadel ganska ofta o hon är kortare än mig och har inga problem med att den är extra framskuren.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: Lavinia
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar