Prestige versaille

Långnos

Trådstartare
En i stallet ska leta begagnad dressyrsadel. Har idag en prestige versaille som ligger bra på hästen, vilken prestige dressyrmodell liknar versaille i bom och utförandet? Vi kommer givetvis åka och prova flertalet modeller men är bra att veta på ett ungefär vad som kan passa.

Tar gärna emot andra tips på dressyrsadel till häst med bred rygg åt det svängda hållet (har 36 i bom idag), markerad manke och på gränsen till överbyggd. Ryttaren är ren hobbyryttare så vi letar mellanklass märke eller bättre begagnad kvalitetssadel. Gärna modell "större stöd" framtill som hjälper ryttaren hitta "rätt" position i sadeln:)

Sv: Prestige versaille

Vi är i lite samma situation och åkte och pratade med sadelprovaren och fick klämma lite på sadlar där. Vi hade alltså inte hästen med oss utan diskuterade bara och fick känna oss lite för (jag är gravid så det blir ingen utprovning av sadel just nu)

Vi, eller sambon rättare sagt, fick provsitta en Prestige Roma (ny modell om jag fattade rätt), en Henri De Rivell (kommer inte ihåg modellen tyvärr) och en Santa Cruz Leopold (om jag inte minns helt galet nu). Den sistnämnda är dock frågan om den kommer fungera rent längdmässigt på vår häst, men det får vi prova senare.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 282
Senast: Mogge
·
Utrustning Har haft sadelprovare ute idag då hästen inte trivs helt med sin hoppsadel. Jag använder den inte alls själv just nu utan hon har den...
Svar
13
· Visningar
2 204
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka