Prestige D1

feel

Trådstartare
Är det någon dressyrnisse som har provat en sådan?

Har fått upp en på prov, dock islandsmodell men det är ju samma princip.

Sv: Prestige D1

Jag tyckte inte alls om den. Fick känslan av att sitta "ovanpå" hästen, kom inte ner alls. Dessutom tyckte jag den var svin-dyr, man kan få mycket mer sadel för de pengarna.

Jag har en i Islandsmodell och syrran har den vanliga så jag har ridit i båda.
Jag gillade dem verkligen och det var den enda dressyrsadeln min häst ville gå i. Första gången jag red i en D1 så blev det faktiskt lite av en wow-känsla då jag kände att jag kunde verkligen jobba med hästen och den blev mera rörlig i bogarna. Min häst hade en tendens att springa iväg lite för mig i galoppavsaktningarna men nu "satte" den sig mycket bättre och det blev lättare att samla galoppen också.

Ja den är ju rätt dyr, men det är alla sadlar nuförtiden tycker jag. Så vet inte riktigt vad man kan få "mer" av om sadeln funkar.

Blir spännande att testa iaf! Misstänker dock att detta med den fantastiska friheten för hästen som den ska ge inte kommer märkas :angel:

Jag tyckte inte lädret och hantverket levde upp till pengarna. Jag har haft billigare sadlar med bättre läder och finare känsla.
Men trivs ryttare och häst samt att andrahandsvärdet är ok så varför inte?

KL
Er det noen skillnad i bommen på islandshestmodellen og dressurmodellen? Og vet noen hva slags type rygg denne salen ligger bra på?

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 343
Senast: super
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
656
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 447
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
687
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka