Prestige bomvidd

Fiorano

Trådstartare
Ni som rider i Prestigesadlar-vilken bomvidd har ni? Och på vad för typ av häst ligge sadln på? Skriv gärna vilken modell på sadeln det är också!

Sv: Prestige bomvidd

leonardo d, bomvidden är en knapp 37, mer som 36,5. köptes till mitt halvblod som är stoor med hög manke men bred rygg. ligger nu på arab som ser nästan platt ut över ryggen. konstigt nog verkar sadeln vidare på honom än den stora, som för ögat har en smalare rygg. :p

båda har normalt svängda ryggar, varken svankiga eller raka.

Jo, men jag har sålt den... Tänkte köpa en ny, men behöver den NU och de hade bara en 33 inne i butiken som var för smal. Efter att jag hade provat och konstaterat att den var för smal undrade de i butiken om min häst var jättevid. Enligt dom hade ett normalt halvblod 33 i bomvidd. Jag tyckte att det lät smalt? Därför blev jag lite nyfiken! Venusen jag hade var en 36:a, den var aningen för vid även med fårskinnet på. Men sen var den ju för svängd också så jag har knappt använt den.

Dock ser det ut att bli en Globus Clic-om jag bara kan komma över tanken att det är en Globus... Pålle gillade den i alla fall, även om jag är liiite skeptisk.

finns väl några beg. 34 och 35 ute?

33 sägs vara normalt. minsta jag haft är 34, då var han yngre och ganska omusklad.

Jag hade en Prestige Hippos till min lusitano ett tag. Den va 35 i bomvidd. Den var för vid för honom, även med fårskinn under. Han är väldigt smal över ryggen, även om man när man ser honom upplever honom som rätt bred.

Halvblod brukar ligga runt 34-37 tycker jag, beror mkt på typ mm.

Min 37.5 sålde jag till en tjej som hade en kallblodstravare, låg riktigt trevligt på den hästen faktiskt. Lite förvånande eftersom Prestige inte är så väldigt vida ;)

det verkar vara ett ganska stort hopp mellan 34 och 35, sen blir det mindre skillnad 35-37. av nån konstig anledning, det borde ju vara samma....

något jag tycker är intressant är att i tyskland säljs det nästan bara 32 och 33, allra mest 32!! brukar kolla på ebay.de och 80% är 32 eller 33.

Min storhäst Frida har en Prestige Lucky Dressage med bomvidd 34, normal mot vid.
Hon är inte särskilt bred, snarare upplever jag henne relativt smal vid manken, har också fått i lite extra stoppning vid manken på sadeln.

Liknande trådar

Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Kristall10
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
1 053
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka