Prestige Arezzo D VS Prestige Meredith D

manhattan_2006

Trådstartare
Ni som har någon av dessa sadlar är ni nöjda? Kan ni lägga ut bilder med sadeln på er häst? Om ni fick välja mellan dessa sadlar vilken hade ni valt och varför?

Sv: Prestige Arezzo D VS Prestige Meredith D

jo det är klart men jag tänkte om man utgår från att båda passar lika bra

har själv ingen av dessa sadlar men har iallafall prövat Meredith...
Snygg sadel med som inte passade mig alls:(
Jag är ganska lång (med långa "överben"), och enligt återförsäljaren så passade denna sadel för personer som var lite kortare (kortare ben)

men det kanske du redan visste;)

älskar min arezzo D!!!!!! kan dock inte säga om meredith är bättre då jag aldrig suttit i en sån men jag lovar att arezzo D är underbar! och jag är också kort (159cm) :P

hur kommer det sig att du valde just den? Har du någon bild på sadeln när den ligger på hästen? Den är väldigt fin Arezzo och ser skön ut, ger den bra stöd?:)

jag var på Sharpman och provade sadel och arezzon låg helt perfekt på min häst! Till och med min pappa, som inte kan nåt om hästar, såg att den låg bra. har tyvärr ingen bild på när den ligger på hästen utan att jag sitter i:P den ger superbra stöd och knästöden är verkligen mjuka och sköna! sitsen var lite hård precis i början men antar att det är så på alla sadlar när dom är nya.

Det beror ju också på vilken kåpstorlek det är på sadeln, alla prestige sadlarna har flera storlekar. Man kan också få dom mer framskurna, och då passar dom oftast dom längre ryttarna. Såg at Ludger Beerbaum red i en Meredith nån gång, och han är väl nästan över 2m.

Jag har en meredith. Den är helt underbar, mjuk och ger bra stöd men att men ändå kommer nära hästen.
Så den kan jag varmt rekommendera!

Kan man värma om bommen på en Meredith sadel?

jag hade valt meredith för jag tycker den är snyggast, sen har arezzo så stora stöd o de gillar inte jag

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
1 053
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka